Президентът не атакува инфраструктурни проекти, а законодателство със сезирането на Конституционния съд за някои от измененията в Закона за държавната собственост.

Това се посочва в позиция на президентството, разпратена и до медиите по повод изказвания и публикации. Прави впечатление, че това е втора такава позиция в отговор на медийни публикации в рамките на две седмици.

"Това конституционно установено правомощие на президента (на вето, бел.ред.) не може да бъде оправдание за бездействието на други институции и да легитимира опити за дискредитиране на държавния глава с неверни и гръмки заглавия. Такива заглавия разкриват в най-добрия случай неинформираност, а в най-лошия - преднамерено злепоставяне", посочват от администрацията на държавния глава и допълват:

"Отговорност за неудачите в развитието на транспортната инфраструктура в България носи не президентската, а други институции. Обратното означава пълна подмяна на Конституцията и законите и бягство от отговорност."

Над 69 дела за обезщетенията на имотите по Южната дъга на столичното Околовръстно

Над 69 дела за обезщетенията на имотите по Южната дъга на столичното Околовръстно

Държавата иска да й прехвърлят безвъзмездно общинските имоти

В позицията се определят публикациите като последователни и манипулативни внушения и се посочва, че ветото няма никакво отношение към проекта за АМ "Хемус". В този смисъл е категорично невярно, че държавният глава е сложил "втора тапа на околовръстното".

"Подобни публикации може и да са канонично съпричастни с думите на управляващите, но целенасочено дезинформират гражданите", се заявява в позицията, която определя и като "цинична спекулация с болката на хората" твърдение, което обвързва ветото на държавния глава със стремежа за намаляване на пътнотранспортните произшествия: "Това не е проблем, породен от конституционните правомощия на президента, а проблем, съществуващ и нерешен от много години." От президентската администрация съветват медията да отправи своите въпроси към управляващите за съдържанието на предлаганото и приеманото от тях законодателство, което "неведнъж е било в ущърб на интересите на гражданите".

Също така се отправя съвет да се задават въпроси за изразходените средства за инфраструктурни проекти.

Радев: Чуждите инвестиции се нуждаят от готови инфраструктурни проекти

Радев: Чуждите инвестиции се нуждаят от готови инфраструктурни проекти

Катар иска да инвестират в България, но в проекти, готови за реализация

"Във връзка с отправените към пресцентъра на президентската институция покани за коментар от различни медии след публикациите, оставяме на вас да прецените какво всъщност се цели с измененията в Закона за държавната собственост - към досега съществуващата в закона категория "национални обекти" да се прибавят и "обекти с национално значение", определени като такива без наличието на обективни критерии. Какви ли минали, настоящи и бъдещи провали в развитието на инфраструктурата, причинени от бездействие и некомпетентност на отговорните институции, ще бъдат оправдавани с действията на президента в защита на обществения интерес, Конституцията и законността?"

Не аз спирам 10 г. приоритета на Борисов АМ "Хемус", отсече Радев

Не аз спирам 10 г. приоритета на Борисов АМ "Хемус", отсече Радев

"Като не могат да се справят, президентът ли им е виновен?", възмутен е той