Авиоремонтният завод АВИОНАМС-АД в Пловдив има лиценза и способността да ремонтира бомбардировачи СУ-25. Това посочва Синдикалният комитет на КНСБ и представители на работниците и служителите в завода в декларация до премиера Борисов и министрите на отбраната и икономиката Красимир Каракачанов и Емил Караниколов.
Декларацията на синдиката идва във връзка с изказаното становище от военния министър Каракачанов, че след срещата му с представители на синдикатите по поставените въпроси в началото на месец септември е станало ясно, че АВИОНАМС няма нито лиценза, нито способността в момента да извършва такъв ремонт.
С позиция от 12 септември тази година Синдикалният комитет на КНСБ и служителите в завода сигнализираха за предстоящата обществена поръчка за възстановяване на летателната годност на 14 броя самолети СУ-25. В позицията бе заявено желанието на работещите в авиоремонтния завод държавното дружество задължително да бъде включено в тръжните документи и да бъде подизпълнител на избраната фирма.
Според синдиката и работещите в завода това ще осигури дълготрайна заетост на над 300 авиоспециалисти.
Искането на КНСБ и АВИОНАМС-АД се базира на това, че заводът има дългогодишен опит в ремонта на посочените изтребители. През годините в завода са ремонтирани 28 броя самолети СУ-25 и 98 броят двигатели Р95Ш.
В предприятието също така работели единствените в България авиоспециалисти за ремонт на изтребители. Поради това същите не се съгласяват със становището на Каракачанов. Според работещите в АВИОНАМС се прибързва необосновано, като по този начин се пренебрегва искането заводът да бъде подизпълнител на обществената поръчка.
В тази връзка от КНСБ и ръководството на основната синдикална организация в АВИОНАМС - АД настояват за спешна среща в най-кратък срок с двамата министри. Подателите на декларацията са категорични, че ще предприемат всички възможни граждански и синдикални действия, така че да се защитят работните си мета и доходите на над 300 авиоспециалисти и техните семейства.
"Считаме, че залагането на такава клауза в договора към избрания изпълнител на обществената поръчка не нарушава българското и международно законодателство, а ще даде възможност парите на българския данъкоплатец да отидат в държавното дружество и българските работници и специалисти", допълва се в декларацията.
Legalen
на 01.10.2018 в 22:04:53 #3...Авиоремонтният завод АВИОНАМС-АД в Пловдив има лиценза и способността да ремонтира бомбардировачи СУ-25. ... …., че заводът има дългогодишен опит в ремонта на посочените изтребители. През годините в завода са ремонтирани 28 броя самолети СУ-25 и ... ------------------------------------------------------------------------------------------- Вероятно се касае за истребитело-бомбардироваче или нещо подобно...? Изобщо някакъв мелез? Може пък някой от редакторите да обясни за каква техника се говори в информацията...
Legalen
на 01.10.2018 в 22:01:36 #2...Авиоремонтният завод АВИОНАМС-АД в Пловдив има лиценза и способността да ремонтира бомбардировачи СУ-25. ... …., че заводът има дългогодишен опит в ремонта на посочените изтребители. През годините в завода са ремонтирани 28 броя самолети СУ-25 и ... ---------------------------------------------------------------------------------------------------
Кастело Белведере
на 01.10.2018 в 15:58:01 #1Според каракчанския шкембо АВИОНАМС няма нито лиценза, нито способността да извършва такъв ремонт. А синдакатите пък твърдят точно обратното. Или шкембе войводата пак е бил на 3 пърцуци с македонски наденички, или нещо ни баламосват. Най-добре е да се обърнат към столипиновските специалистите по рециклиране на метали.