Декларацията на Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" и към КНСБ от началото на декември миналата година до кмета на София Васил Терзиев и до всички представители на политически групи в СОС, в която се настоява за увеличение на средствата за градския транспорт стана повод за среща днес за представители на МК "БСП за България" в синдикалната организация. Вчера кметът Васил Терзиев обяви, че ще внесе бюджет на столицата, въпреки че няма конституиран общински съвет, а социалистите решиха да се срещнат с КТ "Подкрепа" като опозиция. 

На разговора освен председателят на "БСП - София" Иван Таков, общинските съветници Иван Пешев, Николай Велчев, Еньо Савов и Войслав Тодоров, както и транспортният експерт в БСП - София Иван Ковачев, присъства и Ваня Григорова. От страна на синдиката в срещата участваха президентът на КТ "Подкрепа" Димитър Манолов, председателят на ФТС към синдиката Иван Кирилов, както и председателите на ФТР "Подкрепа" в дружествата от градския транспорт.

Припомняме, че Ваня Григорова работеше като икономически съветник на президента на КТ "Подкрепа" в продължение на близо десетилетие и една от най-активните в организацията на протести и стачки именно в областта на транспорта. Стана известно, че при кандидатирането й за кмет на София и политическото й обвързване, синдикалната й кариера бе прекратена.

Ваня Григорова заяви, че ще настояват за приемане на дългосрочна програма, с която да се осигури устойчивостта на дружествата, обслужващи градския транспорт в столицата. По думите на Григорова 30% ръст на възнагражденията би довел до подобряване качеството на градския превоз. Григорова посочи, че за да има София автобуси нощно време, е необходимо да се създадат условия за това, в т.ч. и да се наемат кадри.

Общинските съветници от БСП предложиха промени в тарифната политика на столичния градски транспорт

Общинските съветници от БСП предложиха промени в тарифната политика на столичния градски транспорт

Те настояват за възстановяване на картата за една линия и отпадане на голбата за невалидиране на заредена карта

Иван Таков подчерта, че трябва да се мисли комплексно, а не на парче за решаване на проблемите в столичния градски транспорт.

"По точките в декларацията ние почти нямаме противоречия, каза Иван Таков. - Исканията са разумни и справедливи. През годините общинските съветници от БСП не сме преставали да настояваме за по-добри условия за работа в столичния градски транспорт. Затова подкрепата от нас е гарантирана".

Според председателя на БСП - София синдикатите не трябва да се концентрират само в повишението на заплатите на шофьорите. "Условията на труд не са по-малко важни", подчерта той.

За да се направи атрактивна работата на шофьорите в градския транспорт за младите, трябва да им се предложим пакет от услуги, посочи още Таков. Този пакет би могъл да включва поносим наем в общинско жилище, места за децата им в градините и яслите и месечно възнаграждение, което да отговаря на стандарта на живот в София.

"Само така ще имаме шанс да се справим с недостига на работна ръка в столичния градски транспорт и няма да се налага да внасяме шофьори от чужбина или по-точно от Киргизстан, както говорят", категоричен е Таков.

Шефът на столичните социалисти изрази притеснение, че кметът Терзиев и ПП-ДБ-СС в СОС може да използват необходимостта от повече средства за столичния градски транспорт, за да разширят зоните за платено паркиране в София и да увеличат цената за час престой.

Иван Таков увери, че БСП е категорично против идеята за обединяване на трите самостоятелни дружества - Електротранспорт, Автотранспорт и Метрополитен - в едно. "Ние познаваме отлично работата на тези дружества и знаем, че обединяването им няма да доведе до по-добри резултати в дългосрочен план. В случая целта не оправдава средствата", обясни той.

Припомняме, че в средата на декември служители в градския транспорт, включително и в София, предприеха поетапни протестни действия. Тогава от КНСБ и ФТС настояваха за увеличение на средствата в държавния бюджет в размер на 37 млн. лв целево. Те са необходими за повишаване на възнагражденията в сектора. Според организациите по този начин ще бъдат защитени и професионалните, и социалните интереси на работещите в градския транспорт.

Преди Коледните празници президентът на КНСБ Пламен Димитров индиректно заплаши София да остане без градски транспорт. 

Текат преговори за увеличението на заплатите на работещите в столичния градски транспорт

Текат преговори за увеличението на заплатите на работещите в столичния градски транспорт

Кметът на София Васил Терзиев ще разговаря с Асен Василев