Представители на Камарата на строителите са на среща с председателя на парламента Цвета Караянчева. Целта на визитата е да потърсят защита от политическите нападки, според дюлгерите.
Председателят на Камарата на строителите в България Илиян Терзиев изтъкна, че с Караянчева ще обсъдят бъдещето на бранша. Строителите искат да подредят бранша и да се спре с политическото говорене.
След срещата председателят на парламента Цвета Караянчева обясни, че строителите са внесли подписка с искане да се спрат нападките срещу сектора. 60 000 подписа са събрани в защита на строителите.
Подкрепям българските строители, заяви Караянчева. По думите й това е един от най-важните сектори в икономиката.
Не се съмняваме в качеството на тяхната работа, увери парламентарният шеф. Над 200 000 са заети в строителството. Караянчева осъжда всеки опит за дискредитиране на строителния сектор. Тя щяла да им съдейства за диалог с партиите в НС. Работна група от експерти от всички политически сили щяла да работи , за да улесни бранша.
Припомняме, на 16 октомври 2018 г. от Строителната камара в открито писмо до премиера и лидерите на политическите партии настояха да им се защити доброто име. Браншът е подложен на "безпрецедентни и злостни атаки, зад които прозират политически интереси", пише в писмото.
Изтъквайки, че към момента увреждането на търговския престиж и доброто име на компании не е наказуемо, те споменават за законодателни промени и бързо съдебно производство в този контекст.
След това писмо от Камарата се срещнаха с лидерите на всички парламентарни групи.
Търговете за строителството са много сложен процес, каза Терзиев. Не се давали на едни и същи фирми.
Той не е съгласен и с твърдението, че корупцията в сектора е 40%. Ние строим най-евтино в цяла Европа, отсече Илиян Терзиев. Не строят по-лошо от европейските си колеги. Протестираме срещу това, че се казват твърдения, без да са доказани, изтъкна той.
Хвърлят се чудовищни нападки срещу нас, критикува още Терзиев. А обяснението му за това е едно - идват избори.
Припомняме също, че от БСП поискаха проверка на качеството на ремонтираните пътища. Искането им бе внесено в АПИ, но от Пътната агенция определиха проверката да бъде направена от бившия шеф Дончо Атанасов, който е отговарял за ремонтите.
DedoGocho
на 12.12.2018 в 13:52:10 #9До Карамазов Синко тази партия която говориш не е моята -Но на твоя работодател - ЦЦ и ББ 100% направи справка в биографиите им а пък процентно имот повече комунисти от тизи от другата страна .За твое сведение кандидат Президента и вице президента на партията ви също на последните избори . Ку*ви като тебе платени винаги е имало - Дори по време на турско робство най- страшните контра чети са платени и снабдени от Българи / справка Сливен/
willow-montenegro
на 12.12.2018 в 13:15:48 #8Типичен пример за "Гузен негонен бяга"!Всички пътища и магистрали,като асфалт може да са качественни,но като съвременни изисквания,за отводняване,виражи,ъгъл на завоите съобразени със съвременните скорости на автомобилите,ограждения против излизане на животни,са нула!
4oKuTo
на 12.12.2018 в 12:43:13 #7Читавите фирми в строителния бранш съществуват, но са пренебрежимо малко... Няма сектор, в който да сме чували повече истории за корупция, спестяване от качество и явна безотговорност. И работата им е видна за всички, всеки ден се сблъскваме с нея... Отгоре на всичко протестират именно най - големите далавераджии от държавни и евро проекти. Срам нямат...
el viejo
на 12.12.2018 в 11:37:08 #6Срещу БСП се надига "Цунами"! Започна се с почистване на Организираната Престъпност от хора на БСП, които противно на правилата вирееха в Мафията. А, по определение се знае, че Мафията е сплав между Организираната престъпност и Официалната власт! Опозиционни хора, просто нямат място в Мафията и бяха разкъшкани! Последваха Прокурорски акции срещу няколко олигархически семейства - безсрамно богати, забелязани като привърженици и спонсори на БСП! Ако, ГЕРБ решат могат да поискат забраната със закон на БСП, като партия финансирана от Престъпници, когато Прокуратурата успее да осъди богатите спонсори на БСП - Баневи, Арабадживи, Стайкови, Бенчев и др. Но, това ще е бавен процес. От опит се знае, че у нас такива дела се водят минимум 10 години. Но, има по-бързи и ефективни начини за постигане тази цел - започналите протести срещу БСП от строителни фирми, близки до правителството, искащи изхвърлянето от НС на депутатите от БСП внесли според тях клеветнически сигнали за корупция и злоупотреби! Това значи всички 79 депутата на БСП да бъдат изгонени, защото всички се подписаха под сигналите до съответните инстанции! Очаква се и други браншови асоциации, като тази на Домусчиев, на Енергетици ВЕИ и Соларни собственици, на Животновъдите, на Зърнарите и те да протестират, ако не изхвърлят бързо от НС депутатите на БСП, тормозещи работата на ГЕРБ и коалиция! Всичко зависи от Премиера Бойко Борисов, след срещата му със строителните босове, днес! Народа го боготвори, медиите още повече и той навярно ще оправдае това доверие и ще се вслуша в исканията на Протестиращите срещу опозицията - рушаща добрата спойка Правителство - Бизнес!
hristo-hristov-BGgig6Tv
на 12.12.2018 в 11:34:37 #5Кои строители излизат на протест и с какво? Със строителна механизация! І. Не излизат тези ,които строят жилищни и промишлени сгради, просто защото, тяхната механизация е немобилна -кулокранове, хаспели , мистрии..И най-важното, техни възложители са частни лица, с готови технически проекти с количествено стойностни сметки, със собствени средства,(не държавни!),възложители, които добре са си направили сметката, кой строител ще им изпълни строежа най-качествено и икономически най- изгодно, разбира се. ІІ. На политически протест са строителите от 5-6 най много 10 мастити строителни фирми и тяхни подизпълнители, които представляват и КСБ, с мобилна механизация, за инфраструктурни строежи, финансирани от възложител - държавата, ПРЕЗ ПОСЛЕДНИТЕ 10 ГОДИНИ, разбирай ББ. Те , протестиращите строители са в схемата: ГЕРБ – със своите министерства и ведомства които се явяват „възложител“. Те обявяват обществени поръчки на “инженеринг“ или „проектиране и строителство“ (с изисквания към строителя, който преди да строи, трябва да изработи технически или работен проект), което е незаконно според основния закон – ЗУТ, променен надлежно вече от ГЕРБ! По този начин са обявявани обществените поръчки – „ИНЖЕНЕРИНГ“ или „ПРОЕКТИРАНЕ И СТРОИТЕЛСТВО“ на „НЕКОЛКОКРАТНО ЗАВИШЕНА ПРОГНОЗНА ЦЕНА“ за: „Стратегически инфраструктурни обекти“ - автомагистрали, пътища от държавната пътна мрежа – І – ІІІ клас, жп линии, пътни възли и кръстовища, ремонт и възстановяване на същите, водните цикли, пречиствателните станции - ПСОВ, „Саниране на жилищни сгради“ за няколко милиарда от бюджета, общинските и районни депа за битови отпадъци, болшинството от водопроводни и канализационни системи, газопроводите и компресорните станции, както и за крупните ни държавни предприятия от Министерство на енергетиката и НЕК - АЕЦ, ТЕЦ, ВЕЦ и т. ащане с подизпълнителите, парите обикновеноне стигат. А защо протестът е политически. Всички виждаме , че напоследък се насъбраха доста протести. На ББ никак не му е леко. Строителите твърдят, че по новите европейски програми ще трябва да бъдат „разпределени по схемата“ още 15 милиарда и по моя преценка и още десетина от бюджета. ББ алармира в КСБ: „Ако искате тези мангизи да си ги разпределим, излизайте на протест и обвинявайте БСП, че ви пречи. На изборите под строй.“ „Трябва да си запазим кокъла, само за нас“ н., тоест, почти всичко, за милиарди народни средства.Строителя, спечелил и изпълнил строежа,връща 60-70% на „възложителя“ и кръгът е затворен. И защо строителството е некачествено. Защото от тези 30-40% с които разполага строителя за да изпълни строежа, след вноската към „възложителя“, и той си отделя няколко или няколко десетки милиона, за себе си, и за качествен строеж и разплащане с подизпълнители.
dad
на 12.12.2018 в 11:23:13 #4Наглостта на тия шишковци няма мяра.Цял народ е свидетел на безобразното пътно строителство.Един майстор,който работи добросъвестно и е сигурен в своята работа винаги ще каже:дайте да направим проверка!И ще съдейства с всички сили да се направи ревизията,а не да пречи.Това не са качествени специалисти,а елементарни ментараджии.Те полагат усилия да вземат държавната поръчка,да я изпълнят през куп за грош испестят"малко" за себе си.А съюзът им с държавните органи е,защото те са "дупе и гащи".Част от парите отиват за подкупи на всички етапи на строителството.Трудно е да се докаже,но е очевидно.
karamazov
на 12.12.2018 в 11:21:56 #3Дедо Гочо, Партията ви този път се издъни жестоко срещу хората, които дават хляб на много хиляди семейства в България!Преди да шляпате глупости, попитайте тези семейства дали асфалта се яде!И как хранят децата си.Червените ви барони могат да драпат колкото си искат, но няма да могат да се наредят на софрата.Защото колкото пъти са се нареждали там, толкова пъти Европа е спирала парите за България, цитирам: "за корупция и кражба на европейски средства".При Борисов това не се е случвало.Колкото до качеството, когато България постигне производство на стоки, машини и услуги с европейско качество, тогава и всичко друго, в това отношение и качеството на строителните работи ще бъде европейско.Защото ще има пари и за по-скъпи материали и за по-големи заплати на квалифицирани строители и инженери.Сега искате да смажете и това, което е останало качествено в бранша.Само и само да дойдете на власт.Ами после?Ами кой после и как ще храни семействата на строителите?Откъде?От разбития и омаскарен строителен бранш ли?Или от спрените обществени поръчки?Или пък червените милионери ще разтворят кесиите си?А?
+++++
на 12.12.2018 в 11:06:21 #2Че строят евтино - никой не спори. Работата е, че взимат скъпо
DedoGocho
на 12.12.2018 в 10:51:09 #1Повод за недоволството им са обвиненията за некачествени ремонти - Ние знаем че в "Челните редици са контрагенти на Ге Пи Груп . Следвани от контрагентите на строителите на пътя Своге - майстори на строителни мантинели - строители на Северната и Южната дъга построени с невиждано качество . Тези които направиха магистралата София - Бургас / уникално строително постижение/ - Новият път Поморие - Сл. Бряг - Не завършеният ремонт на Ген. Колев във Варна . Графа и ремонтите в София .Всички който са на хранилката ще се изправят да ни кажат че грешим , но както каза Петко Бучаров - ДА АМА НЕ . Ние всички които не сме техни контрагенти знаем защо протестират. Както е казал българският народ - БОЗАДЖИЯ ДО ХАЛВАДЖИЯ. При това положение е редно и автокрадеца Яро и аверите му да сретнат протест срещу Българската полиция - за обвиненията срещу тях ,а след тях Баневи с Всичките си работници / Ако имат такива /. накрая като се върне от Турция с БИЗНЕСМЕНИТЕ си от СЛ. БРЯГ