Министърът на транспорта Георги Гвоздейков отговори на бившия служебен транспортен министър Христо Алексиев за медицинските хеликоптери.

След като е толкова загрижен да има хеликоптери, дължи отговори, написа той във Фейсбук.

Министърът поставя следните три въпроса пред Алексиев:

"1. Защо закри проекта България Хели Мед Сървиз и изхвърли труда на експертите в кофата, след като осигуриха първият хеликоптер, за да стартира дейността по HEMS още през месец май?!

2. Защо е обявил процедура по ОП за доставка на УСЛУГА и я възлага на външен изпълнител (аутсорсинг), а не обявява ОП за осигуряване на два хеликоптера на "Сух лизинг" (Под наем без екипаж), при положение че имаме поне осем подготвени пилота и България получава безвъзмездно финансиране по НПВУ за покупка на 6 броя нови хеликоптера и изграждане на системата HEMS, за да извършва тази услуга?!

3. Защо говори неистини, например за обучение на пилоти, като договорът е публичен и всеки може да го прочете в портала на АОП и в него няма клауза за обучение на български пилоти?!".

Редовното правителство извършило грях за медицинските хеликоптери

Редовното правителство извършило грях за медицинските хеликоптери

Според Христо Алексиев България можела да ги има до 2 месеца

Гвоздейков заклеймява като политическо лицемерие да се говори за ценността на човешкия живот, когато преди подписване на договор за придобиване на хеликоптер с български пилоти на цена от 2.5 млн лева с включени всички разходи за експлоатация за една година се закрива България Хели Мед Сървиз, а след това се прави поръчка за 18 млн. лева, която се възлага на чужда фирма с чужди пилоти без включено обучение на български екипажи.

"Г-н Алексиев, разликата са едни 8 млн. лева на данъкоплатците, които можем да инвестираме в ефективност, човешки фактор, да проведем обучения на медицински и летателни екипажи, да подсигурим нови услуги в транспорта, да подобрим реални проблемни участъци в инфраструктурата", изтъква Гвоздейков и допълва, че заложените от бившия ресорен министър цена и условия във въпросния договор не спасяват животи, а са финансово бреме и добри комисиони, скрити зад фалшиви намерения.

Първият медицински хеликоптер у нас - втората половина на 2023 г.

Първият медицински хеликоптер у нас - втората половина на 2023 г.

За един хеликоптер ще бъдат обучени между два-три екипажа