10 пъти по-малко са часовете за нальот на българските военни пилоти в сравнение с тези на колегите им от НАТО.
Това стана ясно от думите на командващия ВВС ген. Цанко Стойков, който часове след катастрофата с вертолет Ми-17 над Пловдив посети авиобаза Крумово.

По стандартите на Алианса нальотите, които трябва да имат летците на хеликоптери, вертолети и самолети трябва да бъдат 180 летателни часа годишно за всеки един от летците.

Според документите, около 140 часа полет може да са на самолети, вертолети или хеликоптери и 40 на съответните тренажори. Загиналите български пилоти имат по 17 - 18 летателни часа за 2018 година.

Двама загинали и ранен при катастрофа на военен хеликоптер на Летище Пловдив
Обновена

Двама загинали и ранен при катастрофа на военен хеликоптер на Летище Пловдив

Вероятната причина е техническа неизправност

Липсата на ресурс е причината да се лети толкова малко, обясни генерал-майор Цанко Стойков.

Командващият ВВС предполага, че вертолетът е бил технически изправен. Това се различава от първите версии за технически проблем, довел до катастрофата.

Ген. Цонков припомни, че преди всеки полет хеликоптерите се проверяват обстойно.

Румен Радев: Лобизмът убива

Румен Радев: Лобизмът убива

Предвидените пари за модернизация изтекли в саниране

Припомняме, около 20:30 часа в понеделник, 11 юни, при изпълнение на тренировъчен полет вертолет Ми-17 от 24-а авиобаза Крумово губи височина и пада от около 30 м.

При инцидента загинаха двама души, а трети беше ранен. Загинали са командирът на екипажа Пламен Пантелеев и помощник-пилотът Стоян Неделчев. Третият член на екипажа - бордният инженер Алексей Каменов, е хоспитализиран и е в съзнание.

При получаването на сигнала е изпратена линейка с дежурния авиолекар от формированието, както и дежурна пожарна с лекаря на летище Пловдив.

Пожарните автомобили обливали вертолета. Военен караул и военна и гранична полиция на летище Пловдив са подсигурили района, обясни ген. Стойков. Тази сутрин започна източването на керосина от катастрофиралия вертолет.

Екипажът е тренирал аварийно-спасителни работи от висене над суша в района на летище Пловдив. Метеорологичната обстановка е била подходяща. Вертолетът внезапно се е завъртял, загубил е височина и е паднал на десния борд, обясни ген. Стойков.

Същият ден с вертолета са изпълнени пет летателни задачи. За командира на екипажа кап. Пантелеев това е първи полет за смяната, за втория пилот е трети полет, а за бордния техник това е четвърти полет за летателната смяна, каза командирът на ВВС.

Симеон Николов: Беше време инцидент с МИ-17 да се случи

Симеон Николов: Беше време инцидент с МИ-17 да се случи

В парламента не правят разлика между танк и гаубица, но гласуват парите за въоръжение

Към момента заради разследването са спрени тренировъчните полети във всички авиобази. Единствените полети, които могат да се извършват, са за въздушен контрол и за аварийно - спасително осигуряване.