Главните жп линии вече са проходими и влаковете постепенно влизат в график. Това увери министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков в ефира на Нова телевизия след снежната блокада по пътищата вчера, която очаквано спъна и разписанието на БДЖ.
Все още се работи по две от второстепенните линии и движението там не е отблокирано. Едно от тях е направлението е Карнобат - Синдел, по което вчера имаше сериозно закъснение.
Транспортният министър обясни, че пътниците се извозват с автобуси от Карнобат до Варна и няма бедстващи. По думите му вчера пътниците са стояли около 4-5 часа, докато се направи организация. В случая и обстановката по пътищата бе лоша, затова е и забавянето, аргументира Гвоздейков забавянията в БДЖ, макар и те да са обичайни.
Положението се нормализира и не би трябвало да има закъснения, заяви министърът.
Полетите по летищата в страната се извършват по график, обясни още той. Преди полет при ниски температури всеки самолет трябва да бъде обработен против обледеняване по крилата и тялото. Тази процедура е задължителна, посочи Гвоздейков.
Той коментира и казуса с вагонния завод в Дряново, но не представи по-различна позиция от тази на БДЖ от преди няколко дни, когато стана ясно, че 100 служители остават без работа. Транспортният министър припомни няколко основни дати, с които аргументира защо ръководството на БДЖ атакува предприятието.
На 22 април 2021 г. е сключен договор за 2 години да бъдат модернизирани 15 вагона, като е платен аванс от близо 7 млн. лева. Изпълнителят не спазва сроковете, като до 22 октомври 2022 г. е длъжен да изпълни 3 етапа от договора, поради което БДЖ е длъжен да си потърси правата, посочва Гвоздейков. Изпълнителят обаче получава удължаване срока на договора от 1 година. Дадената до момента сума е 9 млн. лв., но БДЖ не е получила нищо. Договорът изтича на 31 декември 2023 г.
Все пак министър Гвоздейков увери, че до началото на 2027 г. българският жп транспорт ще изглежда по европейски начин.
Legalen
на 27.11.2023 в 21:20:46 #1«….транспортьт ще изглежда по европейски начин до 2027 г., увери Гвоздейков» . Голям оптимист е Гвоздейков, а какво иска да промени в ЖП-то? В момента има форс-мажорни обстоятелства, много повреди по ел. мрежата, но при нас ел. снабдяването и при хубаво време прави ядове…Електроснабдяването е един от стьлбовете на модерния транспорт. Аз предлагам на Гвоздейков да отскочи до Източна Азия: Китай, Япония, Южна Корея. Нека тях да гоним, Европа отдавна премина зенита и сега бьрза неспасяемо кьм дьното…