АПИ показва със снимки преди и след, как е ремонтиран пътният участък Видин - Кула - Връшка чука с финансиране от ОП "Околна среда".
Възстановено е свлачището при 10-ти км на път II-14, инвестицията е за над 2,5 млн. лева. За обекта има издадено разрешение за ползване и шофьорите вече пътуват по ремонтираната отсечка. Строително-монтажните работни са изпълнени по проекта "Превенция и противодействие по свлачищните процеси по републиканската пътна мрежа - Фаза 1", финансиран от приоритетна ос 4 на Оперативна програма "Околна среда" 2014-2020 г.
През 2014 г. интензивни валежи активизират свлачищна зона на второкласния път, в участъка от км 10+100 до км 10+260, предизвикват пропадане на пътната настилка и отваряне на дълбоки пукнатини по нея.
Отсечката е затворена за движение, а трафикът преминава по обходен маршрут - стария път II-14, който е в непосредствена близост до авариралия участък.
С укрепването на свлачището на второкласния път, между селата Бела Рада и Войница, е изградена укрепителна пилотно-анкерна конструкция за трайно стабилизиране на отсечката, подобрено е отводняването, напълно реконструиран е компрометиран водосток.
Участъкът е с нова пътна настилка, хоризонтална маркировка, пътни знаци и ограничителни системи за повишаване безопасността на движение.
Изпълнител на строително-монтажните работи е "ИСА 2000" ЕООД. Договорът им е за 2 534 036 лв. с ДДС.
Строителният надзор е осъществен от "Пътинвест-инженеринг" АД. Договорът им е за 39 384 лв. с ДДС. Авторският надзор е на "РУТЕКС" ООД и е за 18 900 лв. с ДДС .
Припомняме, имаше твърдения, че обществената поръчка на АПИ за ремонта на пътя и укрепването на свлачището е рекордно скъпа.
Агенцията пък от своя страна защити проекта с довода, че в района има старо свлачище, което през годините се активизира редовно.
Припомняме, че от левицата внесоха искане техническа експертиза на проблемните пътища в страната. През ноември миналата година, Дончо Атанасов отхвърли твърденията, че от пътищата се краде.
Припомняме, след нелеп, но трагичен инцидент от 5 февруари 2017 година, загина жена, след като осветително тяло падна върху автомобила, в който тя се е возела. Говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова коментира, че доказателствата от разследването налагат повдигането на общо шест обвинения на длъжностни лица от АПИ.
Нито един от тях не се признава за виновен и не дава обяснения. Всички те са с мерки за неотклонение. Сред обвинените са Дончо Атанасов, бивш ръководител и настоящ член на УС на АПИ, и Лазар Лазаров, бивш шеф на АПИ, който е обвиняем и по други разследвания.
Meteriza
на 05.01.2019 в 00:58:58 #1А за останалите 50 километра АПИ нищо не кават. Кога ще ги ремонтират. Пътят е правен първата половина на 70-те години. Но задължават за винетни стикери все едно целия път е като тия 160 (сто и шейсет) метра на снимката. Калпав ПиАр и кал по ушите.