МОСВ не е разрешавало претоварването на торовете от Vera Su към баржи да става директно и чрез щипка, както се видя на кадрите, разпространени тази нощ.
От служители на РИОСВ е констатирано, че при претоварване на товара от кораб Vera Su чрез воден кран на малки плавателни съдове, при пренасяне на загребания карбамид към плавателния съд част от товара попада в морето. Разсипване на товара в акваторията на Черно море се наблюдава и при загребване от заседналия кораб към другия плавателен съд, съобщават от МОСВ.
По този начин бе направен опит да се разтовари заседналия кораб тази нощ, след като операцията започна едва в 21.30 ч. снощи. Освен че се развали машината за пакетиране, и баржата, дошла да извозва товара, заседна тази сутрин. По-късно е освободена от скалите.
Акцията по претоварването на заседналия товарен кораб Vera Su тази сутрин бе прекратена.
Не се уточнява обаче какво количество от торовете са се разпиляли вече в морето. Това, което е известно е, че 200 тона са натоварени на първата баржа и пътуват вече към пристанище "Варна", а властите са преминали към друг план - да направят опит с влекачи да изтеглят заседналия кораб.
Още при първия опит корабът да бъде помръднат от трите влекача, операцията е спряна, тъй като товарът все още е твърде много. Към мястото пътува и траспортният министър, който се очаква да направи изявление.
От МОСВ уточняват изрично, че на среща с институциите е решено 700 тона от насипния товар на кораба да бъде пакетиран в чували по един тон всеки и пакетираният товар да бъде транспортиран с баржи при засилени мерки за безопасност за морската околна среда. Предложеният метод от Морска администрация, който МОСВ е одобрил, е разтоварване чрез платнени денкове, които се пълнят от грайфер на борда на кораба чрез специално съоръжение (фуния) и последващото им пренасяне с кран до баржата.
На срещата е обърнато специално внимание, че между заседналия кораб и баржата трябва да бъде опънато платно, което да предотврати евентуално замърсяване. На практика са приложени коренно различни действия от одобрените, посочват от екоминистерството.
Министър Асен Личев е издал и принудителна административна мярка на Изпълнителна агенция "Морска администрация" за спиране на дейностите по претоварване от кораба Vera Su. Претоварването, както е осъществено тази нощ, представлява непосредствена опасност от замърсяване на акваторията на Черно море.
Според изпълнителния директор Живко Петров, цитиран от БНТ, азотните торове, изпуснати в морето, са малко количество и няма да доведат до сериозно замърсяване.
Въпреки че властите отричаха няколко дни, вчера от Басейнова дирекция признаха, че все пак има теч от кораба. Проби, взети в петък, но с излязъл вчера резултат показаха, че във морето има завишено съдържание на нитритен азот. Вчера бяха взети и нови проби.
Миналата седмица от ИА "Морска администрация" именно Живко Петров съобщи, че властите са отхвърлили плана на собственика и застрахователя за освобождаване на кораба и се обмислят други варианти.
Към момента времето е благоприятно, за следобед прогнозите са за усилване на вятъра до 20 метра в секунда и то от посока изток, което създава възможност корабът да бъде разбит в скалите.
Още през уикенда екозащитници алармираха, че всяко едно забавяне може да е фатално, тъй като се очаква влошаване на времето, а това би поставило под риск вятърът да разбие кораба в скалите и целият товар от азотни торове да се излее в морето.
Товарният кораб, който е собственост на турска фирма, но плава под панамски флаг, заседна в скалите край Камен бряг, в близост до местността Яйлата на 20 септември.
Triono
на 29.09.2021 в 19:45:09 #11Маре Примерно тоз кораб заседне покрай Флорида, ко мислиш че ще му се случи на 2-я ден, по законите на морското право? Братята американци ще им изшият такава глоба още при първия изфърлен фас от екипажа, че тюркиш собствениците ще оставят доброволно кораба в американски владения. Мойта най-голяма дружка за която съм ти казвал преди петролните платформи, бачкаше на единия от 4-те най-големи танкера в севета, мился, че беше Ti-Asia , 380 метра дълъг, когато един от тез кораби се движи по Екватора спътниците засичат отклонение на Земята от остта на въртенето и . Та ми разправя , бяхме в американски терииториални води , един от офицерите белгиец прави грешка и включва винтова помпа, която почва да фърга дирекшън на палубата по 10 тона на минута, усеща се и я спира но не знам колко тона са изхвърчали . Добре, че ширината на кораба е горе-долу, колкото дължината на футболно игрище и нямало време ойла да стигне до леерите и в морето. Вика веднага щурмуваме , започваме да го заграждаме да осушаваме, нищо не падна във водата... през цялото време два американски хеликоптера от бреговата охрана киризят дали ще има разлив, вика глобите са такива, че направо им харизваш товара брарабар с кораба.
Ачката
на 28.09.2021 в 20:59:25 #10Triono на 28.09.2021 в 15:29:18#7 Тигре Ако Винету беше в пълномощията си, според теб кое от трите неща щеше да предприеме за разрешаване на проблема: 1. Укрепяване на свлачищата около кораба, които започват да се свличат наново след 7-мия ден 2 . Строеж на магистрала и достигане до трюма чрез подводен тунел, но поради неподходящия пълнежен инертен мат’рял (кремиковската сгур) трасето подава, а 5 лампи падат в тунела и утепват бригадата дет ще изнася 3. 7 дневно сафари с джипката тойота по оста Шабла -Резово и обяснение, че с тоз мат’рял нищо не става и трее се внесе чужд мат’рял за да се направи сал и да се изнесе таз пущина базирано на политически решения с турската страна ============================
Thomаs Linke
на 28.09.2021 в 20:39:09 #9Триона 2 поста е написал и е изчерпал темата Няма значение гербавите ли са на власт, служебните или някои други редовни некадърници, всички щяха да се справят еднакво зле- невероятно тъпо същество е българопитека и това е.
Ачката
на 28.09.2021 в 20:08:09 #8В служебния кабинет цари пълна бъркотия под вещото ръководство на президента! ----------------------- Казваш друго си е да извикаме бат Бойко да "инспектира", или да заграби някой друг бизнес или банка!?
oktavian
на 28.09.2021 в 18:31:01 #7Да, сега на хранилката са креатурите на Радев, които си въобразяваха, че само ще седнат в удобните кресла и ще се възползват от комфорта на една подредена държава, която имаше излишъци в бюджета, които тези свирчовци да харчат както си искат!Но когато обстоятелствата изискват да са на ниво управленци тези креатури се провалят една след друга!Просто защото парите свършиха, а те удариха и сринаха точно тези, които ги изкарват!Големите данъкоплатци.Ефектът не закъсня.Скокът на цените и инфлацията също.
oktavian
на 28.09.2021 в 17:17:37 #6Ха, ха ....ха! Единият министър не разрешава понеже ще стане екокатастрофа.Другият не го е..ава за слива и прави каквото си иска.Т това под нежния и благосклонен поглед на този който ги е назначил.По този начин и двамата го забиха директно на генералския си началник! Следва сериалът "Познай кой е по-некадърен!" и тичкане за оправдаване пред телевизиите!
Triono
на 28.09.2021 в 15:29:18 #5Тигре Ако Винету беше в пълномощията си, според теб кое от трите неща щеше да предприеме за разрешаване на проблема: 1. Укрепяване на свлачищата около кораба, които започват да се свличат наново след 7-мия ден 2 . Строеж на магистрала и достигане до трюма чрез подводен тунел, но поради неподходящия пълнежен инертен мат’рял (кремиковската сгур) трасето подава, а 5 лампи падат в тунела и утепват бригадата дет ще изнася 3. 7 дневно сафари с джипката тойота по оста Шабла -Резово и обяснение, че с тоз мат’рял нищо не става и трее се внесе чужд мат’рял за да се направи сал и да се изнесе таз пущина базирано на политически решения с турската страна
Triono
на 28.09.2021 в 15:20:10 #4Чуека по бтв речи - то туй ни и да имаш крана и баржата като такси паркирани и за 30 мин. да додат, планирани са иска тук организация... Седем дена при превъзходно време , морето е тава и че Господ е Българин спасява положението. Това и в Албания да се случи до сега не баржа и кран да чакат, ами диретна конвейрна връзка с брега да бяха монтирали и щеше да разрешат проблема за едно денонощие. Но ориенталската кръв се движи по-бавно. Е на това му се вика да си стреляш сам в стъпалото, ся от некадърност изтърват тор в морето, баржата заседнала, крана се счупил вииба майката смотляци. Да не говорим, че задължително се прави окло кораба плаваща бариера за улавяне на евентуален теч на гориво. Казвам ви ако температурите по българските земи са като в Норвегия , българската раса отдавна да е изчезнала. Но сме докопали рая на Земята и сме все още живи. james 1 и аз имам предложение, да бяхме извикали германците тез за два дена щяха да разрешат проблема. Радев можеше да кръжи и насочва операциите лично от пилотирания от него аероплан, тайба в тиквата герберастка тайба.
oktavian
на 28.09.2021 в 15:04:08 #3При тази "съгласуваност" на действията между министрите в служебния кабинет с премиер генерал, назначен от друг генерал, се чудя каква анархия би настанала, ако тези хора трябва да се справят във реална военна обстановка! Ясно е, че именно такава "съгласуваност" прати американските командоси в производствен цех по време на ръководени от БА учения! В служебния кабинет цари пълна бъркотия под вещото ръководство на президента!
james1
на 28.09.2021 в 13:32:51 #2“Промяната”, как е сега “промяната”, а? Пълни червени некадърници и престъпници! Оставка на некомпетентното служебно правителство на Румен Радев заради екологичната катастрофа, лято ще унищожи резервата Яйлата!
Ачката
на 28.09.2021 в 12:42:53 #1Няма страшно! То риба отдавна няма. Плажуващите много ще разберат....