Компанията собственик на катастрофиралия в понеделник автобус рискува да й бъде отнет лиценза, ако се докаже, че тахографът е манипулиран умишлено. Това коментира пред БНТ транспортният министър Ивайло Московски.

Той определи като "несериозни" твърденията на "Юнион Ивкони", че не знаят дали шофьорите им карат с актове за нарушение, защото нямат механизъм да устоновят това. От ГЕРБ пък предлагат да бъде създаден съвсем нов орган - Автомобилна камара, която да регулира бранша и да предлага издаване или отнемане на лицензи на превозвачите.

Ако проверките на МВР, прокуратурата и министерството докажат, че тахографът на катастрофиралия автобус умишлено е манипулиран, така че данните от злополучния понеделнишки курс да не бъдат разчетени, и се докаже, че това нарушение е система, практика в дейността на компанията - тогава лицензът ѝ ще бъде отнет. Това уточни Ивайло Московски.

Досега компанията е била глобявана, защото тахографите ѝ не са работели точно поради технически причини, а не умишлена манипулация, затова лицензът й не е отнет.

Изчезна шофьорът на автобуса, катастрофирал на магистрала „Тракия”

Изчезна шофьорът на автобуса, катастрофирал на магистрала „Тракия”

Няма следа от 49-годишния мъж...

Като "несериозни" определи Ивайло Московски твърденията на "Юнион Ивкони", че фирмите превозвачи в България нямат механизма да знаят дали шофьорите им карат с актове за нарушения и изобщо правят ли самоволни смени по средата на курса, каквито съмнения има за шофьора на катастрофиралия автобус.

Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: Това са несериозни неща. Тези хора работят на трудови договори. Ами добре, той къде му е талонът? Нали като му е написан, акт му е взет талона. Къде му е талонът? Те не ги ли проверяват в компанията, като тръгват на работа, дали имат целия пакет документи, с които трябва да тръгнат? Ако примерно тахографът поради техническа причина не може да бъде отчетен коректно, каква примерно би била вината на фирмата или на водача? Има такива случаи поради техническа причина. Нали трябва да се изясни поради каква причина. Дали има умишлено манипулиране на тахографа, дали от техническа причина не може да му бъде отчетен коректно пътуването и времето за почивки.

Московски разпореди незабавна проверка за катастрофата на АМ "Тракия"

Московски разпореди незабавна проверка за катастрофата на АМ "Тракия"

Инспекторите на ИА "Автомобилна администрация" ще следят за спазването на времената за управление и почивка на водачите

Идеята да има Автомобилна камара е тя да бъде основният представителен орган на товарните и автобусните превозвачи пред държавата и международни организации.

Камарата е предвидено да събира документите на превозвачите и да предлага на министъра да лицензира една или друга фирма, ако тя отговаря на изискванията.

Сега всичко това се прави от Автомобилната администрация. Издаването на лиценза си остава функция на министъра.

Малките и големите превозвачи обаче днес влязоха във война по темата. Според по-малките фирми, няма как едни частни дружества да предлагат на министъра

Шефовете на обърналия се на АМ "Тракия" автобус не са сигурни кой е карал сутринта
Обновена

Шефовете на обърналия се на АМ "Тракия" автобус не са сигурни кой е карал сутринта

Документацията на курса към Слънчев бряг е изрядна

 и заявиха, че големите ще оказват натиск над малките. По-големите превозвачи пък подкрепят създаването на такава Автомобилна камара, която да ги представлява по общи въпроси като Закона "Макрон" например, който за малко не удари български компании.