Пуснаха движението в двете тръби на тунел "Витиня" на АМ "Хемус" без ограничения. Това съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

През юли преминаването през тръбата за София бе ограничено за довършване на трите напречни връзки между двете тръби на съоръжението, за да отговаря на всички европейски изисквания за пътна безопасност.

Също така бе възстановено и движението по виадуктите в платното за София при км 35+760 и в платното за Варна при км 33+910 и км 34+220. С пускането на трафика по съоръженията на АМ "Хемус" се възстановява двупосочното движение на МПС над 12 тона по автомагистралата и се улеснява пътуването на всички шофьори дни преди празниците за Коледа.

От АПИ уточняват, че по напречните галерии между двете тръби на тунел "Витиня" в тръбата за София е работено през 2020 г., а през юли тази година бяха подновени довършителните работи в тръбата за Варна. Две от галериите са пешеходни, а една е шосейна. В случай на авария в една от тръбите те ще се ползват за евакуация на хора и автомобили, както и за достъп на линейки, пожарни и други специализирани автомобили.

С изпълнението на тези дейности тунел "Витиня" отговаря на Директива 2004/54/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 29 април 2004 г. относно минималните изисквания за безопасност за тунелите на Трансевропейската пътна мрежа. В съоръжението са монтирани противопожарни врати, електроинсталации, вентилационни боксове, осветление и др.

"Витиня" е най-дългият автомобилен тунел в България. Дължината му е 1195 метра. Строителството му започва през 1974 г. Пуснат е в експлоатация през 1984 г.

Виадуктите при 33-ти, 34-ти и 35-ти км са построени през 80-те години на миналия век и досега не бяха ремонтирани. На двете съоръжения е извършено усилване на пътната плоча, ремонт на главни стоманобетонови греди, подмяна на лагери и дилатационни фуги. Изградени са нови тротоарни блокове, положена е нова хидроизолация и асфалтобетонова настилка, колекторна система и др.

На виадукта при 34-ти км е възстановена носимоспособността на ригел при един от стълбовете на съоръжението. На съоръжението при 35-ти км в платното за София е работено по антикорозионната защита на стоманената конструкция, изградена е колекторна система и др.