Времето за решаване на натрупаните в продължение на десетилетия проблеми изтича. Това заявиха от Федерацията на транспортните работници "Подкрепа" във връзка с възникналото напрежение сред работещите в "Столичен Автотранспорт" ЕАД и "Столичен Електротранспорт" ЕАД.

В своя декларация до кмета на София Йорданка Фандъкова и зам.-кмета по направление "Транспорт и транспортни комуникации" в Столична община Дончо Барбалов от синдиката поставят следните искания:

  1. Значително повишаване на основните работни заплати.
  2. Въвеждане на паричен коефициент за интензивно движение на водачите.
  3. Въвеждане на допълнително възнаграждение за всеки пропътуван километър на водачите.
  4. Формиране на основните заплати чрез коефициенти към минималната работна заплата за страната.
  5. Премахване на нощния транспорт, обслужван от столичния автотранспорт.
  6. Обособяване на бус ленти и въвеждане на система за управление на трафика.
  7. Получаване на трудово възнаграждение за периода на обучение за придобиване на правоспособност за управление на МПС на кандидатите за водачи в градския транспорт.
Само увеличение на заплатите не стига за шофьорите, според Паргов

Само увеличение на заплатите не стига за шофьорите, според Паргов

Трябвали и достойни условия на труд

Според ФТК "Подкрепа" осъществяването на тази стратегия ще реши голяма част от проблеми на работещите в столичния градски транспорт.

Припомняме, напрежението в сектора ескалира през последните седмици, след като от "Спаси София" подадоха сигнал до Главна инспекция по труда и омбудсмана заради редовната практика шофьори и ватмани от столичния градски транспорт да полагат извънреден труд в нарушение на Кодекса на труда.

От БСП не закъсняха и също поискаха пълна проверка и отчет на работата на транспортните дружества в София

Дни по-късно столични ватмани излязоха с жълти жилетки в знак на протест заради лошите условия на труд и извънредното работно време.

Политици и съмнителни НПО-та създавали напрежението в столичния градски транспорт

Политици и съмнителни НПО-та създавали напрежението в столичния градски транспорт

Водачите в обществения транспорт взимат заплата от 1 780 лв.

От своя страна четирите дружества на Съюза на транспортните синдикати в България (СТСБ) в столичния градски транспорт обвиниха за създалото се напрежение "политици и съмнителни НПО-та".

Вчера пък председателят на БСП - София и на групата на социалистите в СОС Калоян Паргов изрази мнение, че увеличението на заплатите на работещите в градския транспорт с 10% няма как да компенсира недоволството им от отвратителните санитарно-битови условия на труд.

"Спаси София" настоява за оставки на шефовете на Столичния автотранспорт

"Спаси София" настоява за оставки на шефовете на Столичния автотранспорт

Заради полагане на извънреден труд от шофьорите на градския транспорт