Българите са купили рекордно малко нови автомобили през 2018 г. Това съобщиха по БНТ по данни на руската агенция "Автостат", която изследва автомобилния пазар в Източна Европа и България. През изминалата година покупките на чисто нови автомобили възлизат едва на 4%.

Изпълнителният директор на Асоциацията на вносителите на автомобили Цветелина Цанева заяви, че всичко се определя от търсенето, тъй като засега няма сериозни механизми, които да ограничават вноса.

Екотаксите за автомобилите - стъпка в борбата с мръсния въздух, смята Димов

Екотаксите за автомобилите - стъпка в борбата с мръсния въздух, смята Димов

Според него битовото отопление е основен замърсител

Според нея България, като страна с най-малки доходи на населението, ще продължава да купува и най-старите автомобили. Тя припомни, че в средата на миналата година беше прието решение за въвеждане на екотакса за товарните автомобили за над 2000 лева на превозно средство, а също се увеличи и екотаксата за леки автомобили.

Това е една допълнителна тежест за българските граждани, посочи Цанева.

Тя изтъкна, че все още не е ясно какво се случва с тези средства и как те спомагат за подобряване качеството на въздуха и околната среда и допълни, че хората трябва да поискат контрол над парите, събрани от екотакси.

Димов: Няма как да спрем вноса на стари коли

Димов: Няма как да спрем вноса на стари коли

Но може да настояваме Западна Европа да не ни залива със стари коли

Според данните на Асоциацията на вносителите на автомобили в България се продават предимно дизелови автомобили на възраст между 10 и 12 години - при тях се отчита 50% ръст при продажбите.

По информация на брюкселската неправителствена организация за транспорт и околна среда през 2018 г. България е внесла повече от 100 000 автомобила втора ръка от Западна Европа, като 35 000 от тях са дизелови. Според организацията в следващите години все повече стари дизелови автомобили от Западна Европа ще бъдат експортирани за Източна Европа и Африка.

8 държави подкрепиха България за мерките срещу замърсяващите коли

8 държави подкрепиха България за мерките срещу замърсяващите коли

Според Нено Димов проблемът не може да се реши чрез директна забрана за внос