КНСБ внесе в Столична община, при кмета Йорданка Фандъкова и ръководствата на Столичен авто- и електротранспорт исканията си за подобряване на работното време и заплащането на работещите в транспортните дружества на София.
Те искат среща със столичния кмет, на която да бъдат обсъдени проблемите с градския транспорт.
От КНСБ настояват за ограничаване на извънредния труд, спиране на нощния транспорт, предприемане на мерки за освобождаване на бус лентите от нарушители, както и повишаване на заплатите в Столични градски транспорт
В позицията си синдикатите искат още предприемане на мерки за привличане на нови кадри, както и овладяване на агресията срещу водачите на градския транспорт.
От КНСБ припомнят, че тези искания са били формулирани на няколко срещи в КНСБ с шофьорите и представители на ръководствата на Столичен авто- и електротранспорт.
Те заявяват, че тъй като организацията им представлява близо 2/3 от работещите в Столичния градски транспорт, не могат да останат безучастни и затова настояват за спешни преговори с всички засегнати страни.
Омбудсманът помага на шофьорите от столичния транспорт
Изпратила е писмо до кмета Йорданка Фандъкова
припомняме, че по-рано днес омбудсманът Мая Манолова изпрати писмо до кмета на София Йорданка Фандъкова с настояване да бъде разгледана подписката на служителите от столичния градски транспорт.
Тя е събрала общо 1 210 подписа срещу лошите условия на труд и ниското заплащане.
Напрежението в сектора ескалира през последните седмици, след като от "Спаси София" подадоха сигнал до Главна инспекция по труда и омбудсмана заради редовната практика шофьори и ватмани от столичния градски транспорт да полагат извънреден труд в нарушение на Кодекса на труда.
От БСП не закъсняха и също поискаха пълна проверка и отчет на работата на транспортните дружества в София
Дни по-късно столични ватмани излязоха с жълти жилетки в знак на протестзаради лошите условия на труд и извънредното работно време.
От своя страна четирите дружества на Съюза на транспортните синдикати в България (СТСБ) в столичния градски транспорт обвиниха за създалото се напрежение "политици и съмнителни НПО-та".
Председателят на БСП - София и на групата на социалистите в СОС Калоян Паргов пък изрази мнение, че увеличението на заплатите на работещите в градския транспорт с 10% няма как да компенсира недоволството им от отвратителните санитарно-битови условия на труд.