Американският производител на самолети "Боинг" призна, че е трябвало да коригира недостатъците в симулационния си софтуер 737 MAX, използван за обучение на пилоти, съобщи АП.

Компанията заяви, че софтуерът на полетния симулатор не може да възпроизведе определени условия на полет, като тези по време на катастрофата на Ethiopian Airlines през март или катастрофата на Lion Air през октомври миналата година.

От „Боинг” признаха, че са знаели за проблемите на 737 Max 1 г. преди катастрофите

От „Боинг” признаха, че са знаели за проблемите на 737 Max 1 г. преди катастрофите

По невнимание са направили индикатор незадължителен вместо да бъде част от стандартния пакет

Етиопските власти разкриха в предварителния си доклад за катастрофата, че пилотите са летели с висока скорост и не са успели да преодолеят системата за увеличаване на маневрените характеристики (MCAS), която натискала носа на самолета. "Боинг" каза, че този недостатък е коригиран.

"Боинг" орязва с 20% месечното производство на модела 737 Max

"Боинг" орязва с 20% месечното производство на модела 737 Max

Гигантът ще започне да намалява производството от средата на април

"Боинг" наскоро обяви, че е завършил разработването на актуализирания софтуер за 737 MAX. Тогава техният клиент SilkAir заяви, че ще продължи с поръчката си за 31 самолета от серията въпреки несигурността около тях.

Припомняме, самолет 737 Max на Етиопските авиолинии катастрофира малко след излитането си на 10 март. Всички 157 души на борда загинаха. Това беше втората катастрофа с новия самолет 737 Max за по-малко от пет месеца, което принуди държавите да приземят този модел самолети.

Първата катастрофа с новия самолет се случи в Индонезия през октомври 2018 г., когато самолет на Lion Air катастрофира в Яванско море. Загинаха всички 189 души на борда.

В момента са приземени 387 самолета 737 Max.