От Facebook съобщават, че са открили кампания, финансирана от Русия, за популяризиране на раздразнителни социални и политически послания в мрежата.

Компанията казва, че 100 000 долара са изразходвани за около 3 000 реклами в последните две години до май 2017 г.

Рекламите не подкрепяли конкретни политически фигури, а съдържанието им било на различни теми, включително имиграцията, расова дискриминация и проблема равните права.

Facebook заяви, че сътрудничи на американското разследване по въпроса.

Технологичната компания предаде доказателствата си на спецпрокурора Робърт Мюлер, който ръководи разследването на предполагаемата намеса на Русия в миналогодишните президентски избори в САЩ.

Рекламите насочвали потребителите към около 470 акаунта, които разпространявали невярна информация или по друг начин нарушавали правилата на Facebook, съобщи сайтът.

"Рекламите и профилите изглежда са се фокусирали върху разпространението на конфликтни социални и политически послания в идеологическия спектър", се казва в съобщение на социалната мрежата, публикувано в сряда.

Facebook заяви, че вярва, но не може да потвърди категорично, че профилите, които споделяли неприемливо съдържание, са създадени от т. нар. Интернет изследователска агенция. Тази група е базирана в Санкт Петербург и е известна с публикуването на прокремлински послания в социалните медии.