Самолетът Sukhoi Superjet 100 беше последният опит на Русия да съхрани производството на самолети за гражданската авиация, но тези амбиции се разбиха в неделя в Москва, пише Politico.

Изданието напомня, че при катастрофата в Шереметиево загинаха 41 души.

Катастрофата стана последния удар срещу този модел самолети, чиито проблеми с двигателите и надеждността прогониха чуждестранните купувачи.

Пътнически самолет се запали на летище "Шереметиево", десетки загинали и ранени
Обновена

Пътнически самолет се запали на летище "Шереметиево", десетки загинали и ранени

Вероятно мълния е причината за инцидента

В Европа единствено ирландската компания CityJet реши да купи самолета и го отдаде на лизинг на Brussels Airlines. Белгийският превозвач обаче прекрати използването на руския самолет в началото на тази година. CityJet на свой ред се отказа от употребата на Sukhoi Superjet 100.

Двете компании не коментираха причините за този отказ, но в медиите се появиха публикации, че той е ненадежден.

Пускането на Superjet 100 поначало тръгна със скандал. През 2010 г. руски медии съобщиха, че 70 от инженерите в завода, където се произвежда самолетът, са били с фалшиви дипломи.

През 2012 г. Superjet 100 се разби Индонезия при демонстративен полет пред потенциални купувачи.

Пилотска грешка е основната версия за катастрофата на Шереметиево

Пилотска грешка е основната версия за катастрофата на Шереметиево

Слаба подготовка…