Световните авиокомпании намалиха прогнозата си за възстановяване от коронавирус, заявявайки, че ще отнеме време до 2024 г. - година по-дълго от очакваното по-рано - пътническият трафик да се върне към нивата преди кризата, предаде "Ройтерс".

В актуализация за осакатяващото въздействие на пандемията върху въздушните пътувания Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) цитира бавно ограничаване на вируса в Съединените щати и развиващите се страни и по-слаба перспектива за корпоративни пътувания.

Съществуващите бариери пред пътуванията и новите ограничения на някои пазари също претеглят на по-близките перспективи, каза IATA, като намали прогнозата си за броя на пътниците през 2020 г. до 55% спад - по-рязко от спадът от 46%, предвиден през април.

Световният туризъм изгуби $320 млрд. заради пандемията

Световният туризъм изгуби $320 млрд. заради пандемията

98% спад на международния туризъм през май

"През втората половина на тази година ще се наблюдава по-бавно възстановяване, отколкото се надявахме", каза главният икономист на IATA Брайън Пиърс. Броят на пътниците през юни е намалял с 86,5% спрямо предходната година, съобщи организацията след свиване с 91% през май.

Изненадващият ход на Великобритания за налагане на карантина на пристигащите от Испания създаде много несигурност, каза Пиърс. "Това очевидно ще бъде проблем с възстановяването", добави той. 

Перспективите за възстановяване са отслабени от разпространението на COVID-19 в Съединените щати и развиващите се страни, заедно представляващи 40% от глобалните въздушни пътувания, заяви IATA.

Бизнес пътуванията също могат да се сблъскат с траен спад, заплашвайки рентабилността на авиокомпаниите и маршрутите за дълги разстояния, когато корпоративните клиенти преотстъпват в разходите и се възползват по-широко от видеоконференции, които са станали норма при блокирането.

"Ще остане да видим дали виждаме възстановяване на моделите на бизнес пътуванията преди кризата", каза Пиърс. 

Превозвачите на дълги разстояния може да се наложи да разчитат повече на товари, за да поддържат жизнеспособността на някои маршрути поради по-малкото търсене на бизнес, каза той.

"За много мрежови авиокомпании първоначално плащащите премии пътници са тези, които управляват рентабилността."