Ефективна стачка в железопътния транспорт ще доведе до сериозни финансови сътресения и ще повлияе върху структурните реформи и изплащането на заплатите в БДЖ.

Това каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев в Бургас, цитиран от БНР.Според него синдикатите трябва да приемат предложението за 10% увеличение на заплатите в бранша, защото друго увеличение е невъзможно и не отговаря на финансовото състояние на дружеството.

Според Петър Мутафчиев ново увеличаване на работните заплати в БДЖ е възможно следващата година. Той уточни, че така договарянето им е обвързване с увеличената държавна субсидия и намалените с 20 милиона лева разходи и загуби в дружеството.

Петър Мутафчиев подчерта, че за една година не могат да се решат проблемите в железопътния транспорт.

Държавно гарантиран кредит, гласуван от правителството в размер на 70 милиона лева, е предвиден за пътнически и товарни вагони, а в момента се водят преговори с Министерството на финансите за отпускане на дългосрочен облигационен заем от 170 милиона лева, който ще се използва за изплащането на дизеловите мотриси и за закупуването на нови електрически мотриси и пътнически и спални вагони.

За финансирането на БДЖ не се очакват пари само от европейските фондове, а и от продажбите на имоти, уточни Мутафчиев.

Сред тях са терени на софийските гари "Пионер" и "Сердика" и Сточна гара в Пловдив, които могат да се използват за строителство.