Смяната на подложките на столичната улица "Граф Игнатиев" се дължи на некомпетентността от страна на възложителя - Столична община. Tака авторът на първоначалния проект за трамвайно трасе на "Граф Игнатиев" инж. Румен Борисов коментира пред журналисти процесът и решението на експертния съвет.

Спестените пари от сменената подложка за релсите на "Графа" по негови данни е към 300 000 лв.

В идейния проект само новата конструкция е важна, а конкретните материали се уточняват на по-късен етап. Обяви ли се поръчката вече нищо не би могло да се направи, поясни той. 

Подложката на Графа единодушно сменена от експертния съвет

Подложката на Графа единодушно сменена от експертния съвет

Евгени Крусев не каза какви са доводите на експертния съвет

Поставената подложка на Графа от стари релсови гуми започва да виброизолира сградите в един честотен диапазон от 88 херца нагоре. Най-опасните честоти са от 30 до 80 херца, а предварителната предвидена полиуретанова подложка би могла да осигури 80% защита на сградите, обясни инж. Борисов.

Според него, ако бяха сменени рамо релсите на "Графа", пак щяло да бъде по-добре, отколкото сега. "Сега се получава нещо, че сме дали едни пари, но дали подложката ще върши работа в някакъв честотен диапазон, не е чак толкова важно", отсече той.

Инж. Борисов изтъкна, че домовете по протежението на "Графа" са по-малко защитени. Няма нищо страшно за сградите, защото те са по-добре, отколкото бяха преди ремонта, подчерта инж. Борисов и предупреди, че евентуален проблем може да се появи след 10-15 години. 

Ремонтът на релсите на "Графа" създавал психоза в строителите

Ремонтът на релсите на "Графа" създавал психоза в строителите

Проектът тръгнал зле от самото начало заради заплахите на Столичната община

За такива обекти може да се съди за качеството на конструкцията след 8-10 години. Ако тогава нещата са добре, значи сме си свършили работата, обясни той. Лично инж. Борисов по-скоро не би сменил подложката, за която той е настоявал.

"Настоящата подложка с нива е по-лоша от предвидената", каза още инж. Борисов и допълни, че смяната на подложка за релсите се дължи от некомпетентност, защото "не знаят какво правят".

Припомняме, Крусев подаде оставка като завеждащ ресора "Транспорт и транспортни комуникации" в столична община, след като започна разследване срещу него за злоупотреба в полза на фирмата, която ремонтира столичната улица "Граф Игнатиев" - "Джи пи Груп".

Ремонтът на "Графа", освен, че продължи много по-дълго и бе съпътван от редица скандали - за бетонираните дървета, за плочките, за перките, поставяне на подземни кофи за боклук , виброизолационната настилка и други - завърши и с много забележки, които, както се разбра, така и няма да бъдат отстранени. Дефектите обхващат 15 дка от общо 40 дка ремонтирана площ, а строителят ще се размине само с глоба.

През октомври 2018 година строителната компания "Джи Пи груп" беше глобена заради некачественото изпълнение на обществената поръчка. Освен това прокуратурата започна разследване на изпълнителя "Джи Пи груп"не само за злоупотреба с евросредства, но и за пране на пари.