Смяната на подложките на столичната улица "Граф Игнатиев" се дължи на некомпетентността от страна на възложителя - Столична община. Tака авторът на първоначалния проект за трамвайно трасе на "Граф Игнатиев" инж. Румен Борисов коментира пред журналисти процесът и решението на експертния съвет.
Спестените пари от сменената подложка за релсите на "Графа" по негови данни е към 300 000 лв.
В идейния проект само новата конструкция е важна, а конкретните материали се уточняват на по-късен етап. Обяви ли се поръчката вече нищо не би могло да се направи, поясни той.
Поставената подложка на Графа от стари релсови гуми започва да виброизолира сградите в един честотен диапазон от 88 херца нагоре. Най-опасните честоти са от 30 до 80 херца, а предварителната предвидена полиуретанова подложка би могла да осигури 80% защита на сградите, обясни инж. Борисов.
Според него, ако бяха сменени рамо релсите на "Графа", пак щяло да бъде по-добре, отколкото сега. "Сега се получава нещо, че сме дали едни пари, но дали подложката ще върши работа в някакъв честотен диапазон, не е чак толкова важно", отсече той.
Инж. Борисов изтъкна, че домовете по протежението на "Графа" са по-малко защитени. Няма нищо страшно за сградите, защото те са по-добре, отколкото бяха преди ремонта, подчерта инж. Борисов и предупреди, че евентуален проблем може да се появи след 10-15 години.
За такива обекти може да се съди за качеството на конструкцията след 8-10 години. Ако тогава нещата са добре, значи сме си свършили работата, обясни той. Лично инж. Борисов по-скоро не би сменил подложката, за която той е настоявал.
"Настоящата подложка с нива е по-лоша от предвидената", каза още инж. Борисов и допълни, че смяната на подложка за релсите се дължи от некомпетентност, защото "не знаят какво правят".
Припомняме, Крусев подаде оставка като завеждащ ресора "Транспорт и транспортни комуникации" в столична община, след като започна разследване срещу него за злоупотреба в полза на фирмата, която ремонтира столичната улица "Граф Игнатиев" - "Джи пи Груп".
Ремонтът на "Графа", освен, че продължи много по-дълго и бе съпътван от редица скандали - за бетонираните дървета, за плочките, за перките, поставяне на подземни кофи за боклук , виброизолационната настилка и други - завърши и с много забележки, които, както се разбра, така и няма да бъдат отстранени. Дефектите обхващат 15 дка от общо 40 дка ремонтирана площ, а строителят ще се размине само с глоба.
През октомври 2018 година строителната компания "Джи Пи груп" беше глобена заради некачественото изпълнение на обществената поръчка. Освен това прокуратурата започна разследване на изпълнителя "Джи Пи груп"не само за злоупотреба с евросредства, но и за пране на пари.