"Единодушно беше взето решението за подмяната на подложката на релсите на столичната улица "Граф Игнатиев". Това заяви бившият заместник-кмет по транспортни въпроси в Столична община Евгени Крусев пред журналисти след края на съдебното заседание, на което магистратите разпитаха автора на първоначалния проект за трамвайно трасе на "Граф Игнатиев" инж. Румен Борисов от "ИНФРАСИТИ - РБ ООД".

Крусев не би могъл да се изкаже и да се усъмни за некомпетентността на 29 души от експертния съвет, на чието заседание е било взето решението за подмяната на подложката на релсите на "Графа". Съветът е бил сезиран с въпрос кой е бил по-добрият вариант за подложката

Ремонтът на релсите на "Графа" създавал психоза в строителите

Ремонтът на релсите на "Графа" създавал психоза в строителите

Проектът тръгнал зле от самото начало заради заплахите на Столичната община

Крусев обаче не каза какви са доводите на експертния съвет, а посочи, че всичко било описано в решението.

От своя страна адвокатът на бившия зам.-столичен кмет - Менко Менков обясни, че поводът за свикването на експертния съвет е бил проектът на Румен Борисов, според който в първоначалния вариант трамваите не биха могли да се разминават на завоя на "Граф Игнатиев" и "Алабин".

Поради тази причина Борисов е бил помолен да препроектира проекта си, но той е отказал и така на практика се е отказал от авторските си права. Това била причината за свикване на експертния съвет. 

Строителят на "Графа" обвини проектантите за надигнатата настилка

Строителят на "Графа" обвини проектантите за надигнатата настилка

"Джи Пи Груп" отрича проблемът да е заради некачествено изпълнение

Според Менков смяната на подложките е трябвало да бъде анализирана вследствие на започването на ремонта на "Графа" и откриването на подпочвените води. Заложеният материал, който е проектирано да бъде сложен, не е отговарял на изисквания за подпочвените води, тъй като "е пиел вода". Това обстоятелство вече било доказано на предишен обект на метрото на метростанция "Земляне" в столичния квартал "Овча купел", обясни Менков.

Той посочи, че при откритите подпочвени води на "Графа Игнатиев" след започването на ремонта е било недопустимо да се използва подложката, заложена в първоначалния проект. 

Поредна проверка на ремонта на ул. "Граф Игнатиев"

Поредна проверка на ремонта на ул. "Граф Игнатиев"

Заради материала на поставена подложка на трамвайните линии

"Г-н Крусев си е свършил работата на база на експертните становища", защити адвокат Менков бившият заместник-кмет.

Адвокат Менков каза, че няколко пъти е минавал по отсечката на столичната улица и два пъти е щяло да го блъсне трамвай, тъй като машината не се чувала изобщо. 

Припомняме, Крусев подаде оставка като завеждащ ресора "Транспорт и транспортни комуникации" в столична община, след като започна разследване срещу него за злоупотреба в полза на фирмата, която ремонтира столичната улица "Граф Игнатиев" - "Джи пи Груп".

Ремонтът на "Графа", освен, че продължи много по-дълго и бе съпътван от редица скандали - за бетонираните дървета, за плочките, за перките, поставяне на подземни кофи за боклук , виброизолационната настилка и други - завърши и с много забележки, които, както се разбра, така и няма да бъдат отстранени. Дефектите обхващат 15 дка от общо 40 дка ремонтирана площ, а строителят ще се размине само с глоба.

През октомври 2018 година строителната компания "Джи Пи груп" беше глобена заради некачественото изпълнение на обществената поръчка. Освен това прокуратурата започна разследване на изпълнителя "Джи Пи груп"не само за злоупотреба с евросредства, но и за пране на пари.