"Единодушно беше взето решението за подмяната на подложката на релсите на столичната улица "Граф Игнатиев". Това заяви бившият заместник-кмет по транспортни въпроси в Столична община Евгени Крусев пред журналисти след края на съдебното заседание, на което магистратите разпитаха автора на първоначалния проект за трамвайно трасе на "Граф Игнатиев" инж. Румен Борисов от "ИНФРАСИТИ - РБ ООД".
Крусев не би могъл да се изкаже и да се усъмни за некомпетентността на 29 души от експертния съвет, на чието заседание е било взето решението за подмяната на подложката на релсите на "Графа". Съветът е бил сезиран с въпрос кой е бил по-добрият вариант за подложката.
Крусев обаче не каза какви са доводите на експертния съвет, а посочи, че всичко било описано в решението.
От своя страна адвокатът на бившия зам.-столичен кмет - Менко Менков обясни, че поводът за свикването на експертния съвет е бил проектът на Румен Борисов, според който в първоначалния вариант трамваите не биха могли да се разминават на завоя на "Граф Игнатиев" и "Алабин".
Поради тази причина Борисов е бил помолен да препроектира проекта си, но той е отказал и така на практика се е отказал от авторските си права. Това била причината за свикване на експертния съвет.
Според Менков смяната на подложките е трябвало да бъде анализирана вследствие на започването на ремонта на "Графа" и откриването на подпочвените води. Заложеният материал, който е проектирано да бъде сложен, не е отговарял на изисквания за подпочвените води, тъй като "е пиел вода". Това обстоятелство вече било доказано на предишен обект на метрото на метростанция "Земляне" в столичния квартал "Овча купел", обясни Менков.
Той посочи, че при откритите подпочвени води на "Графа Игнатиев" след започването на ремонта е било недопустимо да се използва подложката, заложена в първоначалния проект.
"Г-н Крусев си е свършил работата на база на експертните становища", защити адвокат Менков бившият заместник-кмет.
Адвокат Менков каза, че няколко пъти е минавал по отсечката на столичната улица и два пъти е щяло да го блъсне трамвай, тъй като машината не се чувала изобщо.
Припомняме, Крусев подаде оставка като завеждащ ресора "Транспорт и транспортни комуникации" в столична община, след като започна разследване срещу него за злоупотреба в полза на фирмата, която ремонтира столичната улица "Граф Игнатиев" - "Джи пи Груп".
Ремонтът на "Графа", освен, че продължи много по-дълго и бе съпътван от редица скандали - за бетонираните дървета, за плочките, за перките, поставяне на подземни кофи за боклук , виброизолационната настилка и други - завърши и с много забележки, които, както се разбра, така и няма да бъдат отстранени. Дефектите обхващат 15 дка от общо 40 дка ремонтирана площ, а строителят ще се размине само с глоба.
През октомври 2018 година строителната компания "Джи Пи груп" беше глобена заради некачественото изпълнение на обществената поръчка. Освен това прокуратурата започна разследване на изпълнителя "Джи Пи груп"не само за злоупотреба с евросредства, но и за пране на пари.