Върховната касационна прокуратура взе на специален надзор досъдебното производство за инцидента с падналия МиГ-29.
Разпитани са всички участници в ръководството на полета от кулите в Шабла и Балчик, пилотите от самолета, пуснал мишената, както и техници. Изяснено е, че преди полета е извършен тест на техническото състояние на изтребителя, при който не е установена неизправност.
Иззети са радарните картини от кулите в Шабла, Балчик и Щъркелово, както и от Базата за командване, управление и наблюдение и Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация", аудиозаписи на разговорите между кулата в Шабла и пилота, а също кулите в Шабла и Балчик, документи относно техническото състояние на самолета, видеозаписи и други.
Назначени са експертизи на откритите при огледите материали за следи от взрив, горене, механични въздействия или за други следи върху тях.
Разследването по случая продължава.
Припомняме, вчера стана ясно, че черната кутия на падналия край Шабла изтребител МиГ-29 ще бъде разчетена в лаборатория в Русия.
На 24 юни устройството беше намерено на дъното на Черно море и извадено с подводен робот. Стана ясно обаче, че черната кутия е частично повредена от водата и има лентов кабел за подмяна, а поставянето на нов крие риск от компрометиране на информацията. По тази причина военните препоръчаха да се потърси съдействие от производителя.
На 9 юни сутринта беше съобщено, че "при изпълнение на тренировъчна задача над морската акватория на Република България, самолет МиГ-29 от състава на българските Военновъздушни сили, е изгубил радиовръзка и е изчезнал от радарите в 00:45 ч.". При трагичния инцидент загина майор Валентин Терзиев.