Втората черна кутия на падналия в Атлантика през 2009г. самолет на „Ер Франс" беше открита североизточно от Бразилия, предаде „Ройтерс", като се позова на френски следователи. Преди месец бяха открити останките на авиолайнера, а в края на миналата седмица - и първото записващо устройство.
„Екипът ни откри и идентифицира звукозаписното устройство от пилотската кабина в понеделник вечерта", съобщиха от службата за разследване на въздушни инциденти БЕА. По-късно през нощта черната кутия е била прехвърлена на един от корабите, участващи в операцията.
Според разпространени снимки, оранжевият цилиндър е понесъл само външни щети и не е загубил целостта си.
Откриването на двете черни кутии е изключително важно за установяване на причините за катастрофата от лятото а 2009г., тъй като едната съдържа данни за стотици полетни параметри, а другата - пълен запис на провежданите в пилотската кабина разговори. Една от по-вероятните версии за произшествието е обледяване на сензорите за скоростта на полета.
Припомняме, самолетът на Air France А 330-200 потъна в океана на път за Париж от Рио де Жанейро. На борда му имаше 228 пътници и екипаж.
Роботизирана подводница откри първата черна кутия на 3 900 метра дълбочина в неделя. Месец по-рано бяха открити останки от самолета край бреговете на Бразилия. Следователите подчертаха, че черната кутия може да бъде отворена само в лабораторни условия, тъй като иначе има риск да бъде повредена записаната информация.
Полет 447 на авиокомпанията се е ударил във водите на Атлантическия океан с висока скорост. Това бяха изводите от разследването на френските следователи, които бяха изпратени преди две години на мястото на трагедията. Според следователи контролът над полета е трябвало да бъде предаден от авиодиспечерите в Бразилия на колегите им в Сенегал, но това така и не се е случило.
Катастрофата е най-голямата за "Ер Франс" от падането на "Конкорд" през юли 2000 г. при излитане от "Шарл дьо Гол" на път за Ню Йорк, което окончателно приземи свръхзвуковите лайнери.
Despair
на 03.05.2011 в 11:16:16 #1Брей! Какви подводни роботи имало! Колко уверено пипат и то, толкова дълбоко във водата. Защо си мисля, че са направени някакви уточнения между ЕР ФРАНС и разни институции от САЩ, Франция и Бразилия, преди да бъде разрешено на Авиокомпанията да си плати за да и "извадят" черните кутии на бахтисаният аероплан. Кой знае, от кога са били извадени, а сега се прави теаър под вода с прожектиране на стари записи с нови дати.