По-малко от четири минути е продължило падането на фаталния полет 447 на „Ер Франс". Припомняме, самолетът на Air France А 330-200 се разби и потъна в океана на път за Париж от Рио де Жанейро. Загинаха всички 228 души на борда му.
Според последните данни на Френското Бюрото за проучвания и анализи (BEA), ангажирано със случая, самолетът Еърбъс 330 е загубил скорост, преди да започне три и половина минутното му пикиране към Атлантическия океан.
Доказателствата, представени днес от BEA, показват, че автопилотът и автоматичната система за контрол на тягата са изключени малко след като пилотите са алармирали останалия екипаж за възможна турбулентност.
Според записания разговор от едно от самолетните записващи устройства, един от помощник-пилотите е поел контрола в кабината и започнал да издига самолета. Данните сочат още, че пилотите са взели решение да издигнат рязко самолета, въпреки гъстите облаци, но след това са се отказали, защото атмосферните условия не са позволявали на машината да се вдигне толкова високо.
Първоначалните анализи хвърлят малко повече светлина за последните минути преди инцидента, посочва Bloomberg, изтъквайки отчаяните опити на пилотите да избегнат трагедията. Миговете преди да катастрофира в Атлантическия океан, самолетът се е движел със скорост 55 метра в секунда, отбелязва още изданието.
Днешните данни отново не дават отговор чия е вината за инцидента, станал през юни 2009 г. Това, което публикуваме днес, не представляват констатации и обяснения на случилото се, заяви Жан-Пол Троадек, генерален директор на BEA. Припомняйки, че окончателните изводи от докладите на експертите не се очакват по-рано от края на юли, той отбеляза, че работата по тях тепърва започва.
Vladimorka
на 28.05.2011 в 11:48:04 #3Глупости на търкалета, задкрилките не се пипат, освен по време на излитане и кацане. Стандартната процедура при срив (stall) е носа надолу, възстановяване на скоростта, плавно възстановяване на загубената височина. А в онзи самолет е имало доста сериозни разминавания в данните на инструментите, което е основната причина за проблемите. Пилотът (първият пилот е управлявал в този момент, вторият пилот е бил наблюдаващ, капитанът е бил в почивка) най-вероятно е изгубил ориентация, което е напълно възможно и дори вероятно при полет през нощта над океан и грешни показания на уредите - не е като да не се е случвало, има достатъчно катастрофи точно по този повод.
US
на 28.05.2011 в 11:20:18 #2Тези кутии потвърдиха подозренията на специалистите, изказани и във филма на "НОВА" - т.е. пилотите на Еърбъс толкова са свикнали на автоматиката, че тя като изключи и не знаят какво да правят. Говорих с пилот - има елементарно решение, което много пилоти го знаят, но явно не и тези. Слага се тягата/мощността на 85% и задкрилките на определен ъгъл и това ГАРАНТИРА скоростта и височината на самолета.... Защото пилотите не са знаели вече доста параметри, а са седнали да се занимават с автоматичните съобщения за авария и за изключването на различни подсистеми на автопилота.
Комита
на 27.05.2011 в 21:46:37 #1Какво ли са преживели горките хора... Не го пожелавам на никого.