По-малко от четири минути е продължило падането на фаталния полет 447 на „Ер Франс". Припомняме, самолетът на Air France А 330-200 се разби и потъна в океана на път за Париж от Рио де Жанейро. Загинаха всички 228 души на борда му.

Според последните данни на Френското Бюрото за проучвания и анализи (BEA), ангажирано със случая, самолетът Еърбъс 330 е загубил скорост, преди да започне три и половина минутното му пикиране към Атлантическия океан.

Доказателствата, представени днес от BEA, показват, че автопилотът и автоматичната система за контрол на тягата са изключени малко след като пилотите са алармирали останалия екипаж за възможна турбулентност.

Според записания разговор от едно от самолетните записващи устройства, един от помощник-пилотите е поел контрола в кабината и започнал да издига самолета. Данните сочат още, че пилотите са взели решение да издигнат рязко самолета, въпреки гъстите облаци, но след това са се отказали, защото атмосферните условия не са позволявали на машината да се вдигне толкова високо.

Първоначалните анализи хвърлят малко повече светлина за последните минути преди инцидента, посочва Bloomberg, изтъквайки отчаяните опити на пилотите да избегнат трагедията. Миговете преди да катастрофира в Атлантическия океан, самолетът се е движел със скорост 55 метра в секунда, отбелязва още изданието.

Днешните данни отново не дават отговор чия е вината за инцидента, станал през юни 2009 г. Това, което публикуваме днес, не представляват констатации и обяснения на случилото се, заяви Жан-Пол Троадек, генерален директор на BEA. Припомняйки, че окончателните изводи от докладите на експертите не се очакват по-рано от края на юли, той отбеляза, че работата по тях тепърва започва.