430 милиона лева са дадени от държавата на Агенция "Пътна инстфраструктура", за да извърши дейности по укрепване на свлачища и срутища по републиканската пътна мрежа. Към момента обаче е финализирана работата само по един обект - свлачището по пътя за Рилския манастир. В същото време повечето от обектите дори не разполагат с разрешение за строеж.

Това съобщи на брифинг служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова.

Припомняме, че именно със свлачището по пътя за Рилския манастир бившият премиер Борисов искаше да се илюстрира работата на правителството, въпреки че само няколко дни след негова проверка, то отново се срути.

От МРРБ са поканили на среща всички фирми изпълнители. Нито една от тях обаче не се е явила.

АПИ разчита на експертизата на учените за превенция на свлачищата

АПИ разчита на експертизата на учените за превенция на свлачищата

Целта е да се прави по-бързо и лесно мониторинг с превантивен ефект

По думите на Комитова правителството "Борисов 3" дава 430 млн. лева от бюджета на АПИ за решаване на проблема, а агенцията от своя страна слкючва договори с 25 фирми на стойност 188 млн. лева. По силата на тези договори следва да бъдат укрепени 84 свлачища.

"Към днешна дата от всички 84 броя обекти има само един изпълнен - това е срутището до Рилския манастир с похарчени 6 милиона лева по правилата на инвестиционния процес с разрешение за строеж", каза министърът.

Към днешна дата 83 от всички 84 проекта са едва в начална фаза, подчерта Комитова.

"Към днешна дата нямаме нито едно разрешение за строеж. Очакваме след около 20 дни да излезе едно разрешение, а за останалите проекти, които са в напреднала фаза, очакваме този процес да продължи до две-три години", каза тя.

847 са активните свлачища у нас, отчитат от МРРБ

847 са активните свлачища у нас, отчитат от МРРБ

Извършват се проучвателни и укрепителни работи в общините Аксаково, Балчик, Варна, Бургас, Оряхово, Враца

В края на 2021 година сроковете на тези договори изтичат, парите са изплатени, но дейностите по строеж не са факт, посочи още Комитова.

Припомняме, че след уволнението си бившият директор на АПИ Георги Терзийски заяви, че именно отпускането на финансиране е ключов фактор, за да започне процесът на проектиране и строителство на първо място.

Не е в нашите компетенции да кажем дали това е законно или не, но това не е правилно разходване на публичен ресурс, заяви регионалният министър.

"С нашият малък капацитет няма какво друго да направим, освен да изискаме проверка от АДФИ и НАП и да чакаме резултатите, които ще излязат", добави главата на регионалното ведомство.

„Автомагистрали“ контрират МРРБ: Един от 83-те неизпълнени обекта вече има разрешение за строеж

„Автомагистрали“ контрират МРРБ: Един от 83-те неизпълнени обекта вече има разрешение за строеж

Предоставените аванси на дружеството били по договори с продължително действие

На въпрос какво може да стане с тези 25 фирми, които държат в себе си въпросните 182 милиона лева, отговорът беше, че те са застраховани.

Зададохме си въпрос било ли е възможно да не раздаваме тези пари преди две години, да финансираме проектите, които са на обща стойност около половин милион, да изчакаме разрешенията за строеж и тогава да продължим да раздаваме пари по тези договори. Това е причината, поради която се наложи да се разделя с председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Терзийски, каза министър Комитова.

В България има 1000 зони със свлачища

В България има 1000 зони със свлачища

Евроцентърът за транспортни политики иска метод за заснемане по пътната инфраструктура