Според депутатите магазините за безмитна търговия, разположени по външните сухоземни граници на ЕС, трябва да продължат да съществуват, като всякакви дискриминационни мерки срещу тях трябва да се избягват.

Първоначалното предложение на Комисията предвижда пътуващите по въздух или по море да могат да купуват безмитни стоки само когато тяхната първа дестинация е летище или пристанище, разположено извън ЕС.

Според доклада на Астрид Люлинг - приет от евродепутатите, пътниците с крайна дестинация, намираща се извън ЕС, също могат да се възползват от купуването на стоки без акцизи - т.е. запазва се "възможността за закупуване на безмитни стоки по време на всички етапи от пътуване със свързващи полети, чието крайно местоназначение е трета територия или трета страна".

С други думи, пътник, който лети от София през Лондон до Ню Йорк, ще може да си купи например безмитно уиски още в София, без да е необходимо да чака да пристигне в Лондон, за да направи своите покупки, както предвиждаше първоначалното предложение на Европейската комисия.

Евродепутатите дебатираха и по ориентировъчните нива на акцизите при внос на алкохол и тютюневи изделия, като прецениха, че тези нива трябва да бъдат запазени.

В момента потребителите имат право да купуват алкохол и тютюневи изделия без акцизи в една държава-членка и да ги транспортират в друга държава-членка, без да плащат допълнителни митнически такси, ако стоките са за тяхна лична употреба.

Европейското законодателство определя ориентировъчни нива за това какви количества могат да бъдат смятани за такива за лична употреба (например 400 цигари или 5 литра спиртни напитки).

С времето обаче някои държави-членки започнаха да възприемат тези ориентировъчни нива като абсолютен максимум, тълкувание, което според Парламента, Комисията и Съда е неправилно.
Затова Комисията предлага да бъдат заличени всички позовавания на въпросните ориентировъчни нива.

Според ЕП обаче това би могло да създаде повече объркване както за потребителите, така и за контролните органи, и затова според депутатите е необходимо ориентировъчните равнища да бъдат запазени.