Това предвижда решението на правителството, с което се възлага на транспортния министър да проведе процедура за обществени поръчки за избор на превозвач.
Желаещите да кандидатстват трябва да имат лиценз за пътнически превози в железопътния транспорт.
Според определените от правителството условия от превозвача ще се изисква компенсиране и субсидиране на пътническите превози, както предвижда наредбата за задължителните обществени превози в жп транспорта.
Наредбата включва критерии, които отчитат обществения интерес, способността на превозвача да изпълнява задълженията на обществени услуги, да осигурява продължителност, редовност, капацитет и качество на жп превозите и др.
Предвижда се договорът за извършване на пътническите превози да бъде сключен за 15 години.
Гореизброените изисквания ще бъдат посочени в документацията.
С жп транспорта годишно се превозват около 35 милиона пътника, обслужват се 678 гари в страната с 561 влака всеки ден.
За извършването на тези превози са необходими над 500 вагона със седящи места, 70 спални вагона, 25 дизелови мотрисни влака, 75 електрически мотрисни влака и 200 локомотива.
Процедурата за избор на превозвач се отнася за превоз на пътници на територията на страната с бързи и пътнически влакове при поемането на задължение за превоз и тарифно задължение, включително и за пътници, които ползват услугата безплатно или на намалени цени.
sofeto
на 25.07.2008 в 16:41:00 #5ами че колко частни жп превозвачи има в Бг? и къде ги търси
Tamaso
на 24.07.2008 в 18:36:38 #4Това ли било бе...... Що не казахте веднага и направо...
Devian
на 24.07.2008 в 18:11:58 #3ха да видим циганите как ще пътуват без пари или то тези дестинации министерството на транспорта отново ще ги натресе на БДЖ...
Barda
на 24.07.2008 в 15:27:57 #2има да си търси...
Изненадан
на 24.07.2008 в 15:14:13 #1ха сега да си дойдем на думата и да лъсне каква била цялата работа с пожарчетата ....