Дружеството, квалифицирано за подемни ремонти на модернизираните локомотиви на БДЖ, може да фалира, алармират от компанията. 

При вписване на фалит на "БДЖ-Кончар" АД, цялата техническа документация ще трябва да бъде върната на "Кончар-КЕВ" Загреб. Тогава в България вече няма да има кой да прави подемни ремонти на модернизираните локомотиви, пишат от компанията и припомнят, че и специалистите ще излязат от системата на жп ремонтите.

Прокуратурата влиза в БДЖ

Прокуратурата влиза в БДЖ

Заради сигналите за злоупотреби в дружеството

Девет месеца след пресконференция за поддръжка на модернизирани локомотиви от БДЖ нито са избрали изпълнител, нито са актуализирали офертата. Това информираха от дружеството, което може да ремонтира модернизираните локомотиви - "БДЖ-Кончар", цитирайки пресконференция от 20 март 2018 г.

Тогава бе представена процедура за поддръжка на модернизираните локомотиви серия 46-200, 44-001 и 44-002, собственост на "БДЖ-ПП" ЕООД. Според дружеството 9 месеца по-късно поръчката не е променена. Това дава възможност да бъде избрана "правилната" фирма. Интересно е, че за тези 9 месеца броят на локомотивите, останали за поддържане, е значително намалял, но поръчката не е коригирана.

Нагласени ли са обществените поръчки в БДЖ?

Нагласени ли са обществените поръчки в БДЖ?

БДЖ поставя краен срок за техническите преглед на локомотивите от осем работни часа

В момента дружество "БДЖ-Кончар" АД е в процедура по несъстоятелност. Ежедневно се скъсяват сроковете за неговото оздравяване.

Това е единственото дружество в България, което може да извърши подемни ремонти на модернизираните локомотиви, тъй като само на тях официално е предоставена необходимата техническа документация, пишат от компанията.

Служителите, разкрили фиктивните ремонти в БДЖ, уволнени

Служителите, разкрили фиктивните ремонти в БДЖ, уволнени

Ръководството на БДЖ показва безпомощност пред истината

"Но въпреки все по-влошаващото се състояние на тези локомотиви, чиято бройка в изолация нараства непрестанно, БДЖ за последните години е похарчило 400 000 лева държавни пари, които получава даром от нашите джобове, за да съди "БДЖ-Кончар"АД в съдебни производства, които в крайна сметка губи. А с тези пари можеха да бъдат възстановявани локомотиви", пишат от дружеството.

Те се питат каква ли е сумата, похарчена за изгубени дела и с други дружества, която, сппоред тях е безотчетна и никой не търси сметка от отговорните за това лица.

"За последните 3 години, юристите на БДЖ не успяха да намерят нито един законов вариант, в който да възложат на "БДЖ-Кончар" АД дори и ремонти по необходимост, но в същото време може да видите договор, сключен с фирмата, която в последните години систематично съсипваше модернизираните локомотиви, чийто предмет е "Профилактика на микропроцесорните системи на електрически локомотиви 46-200 и 44-001, 44-002", се казва в сигнала, изпратен до редакцията ни. В него се уточнява, че едната компания е на половина собственост на БДЖ, а другата е 100 % частна.

БДЖ продава 50 локомотива

БДЖ продава 50 локомотива

Търговете са с тайно наддаване и ще се проведат на 26 юни и 3 юли

Именно микропроцесорните системи са обект на техническата документация, индустриалната собственост на "Кончар-КЕВ" Загреб, предоставена за ползване на "БДЖ-Кончар" АД с договор, между двете дружества.

От дружеството се питат как с частната фирма може да бъде сключен договор без обявление, а с производителите на локомотивите, които ги поддържаха в отлично състояние, няма такова споразумение.

"Вероятният отговор отново ще бъде липса на сертификат - "БДЖ-Кончар"АД беше сертифицирано до края на 2018 г. през "БДЖ-ПП" ЕООД. Но явно просто не трябва да му се възлагат никакви поръчки докато най-после не изчезне", се казва в сигнала до медиите.

От компанията прилагат и отворено писмо до изпълнителния директор на изпълнителна агенция "Железопътна администрация" (ИАЖА) Веселин Василев. Отговор на писмото все още се очаква.

Според авторите на сигнала, тяхното дружество е извършило десетки капитални и подемни ремонти както на локомотиви, собственост както на БДЖ, така и на частните превозвачи в България. Освен модернизацията на локомотивите 46-200, в него са модернизирани дори и локомотиви на сръбските железници.

Всички локомотиви на частните превозвачи, пуснати в експлоатация до 2015 г., са минали през "БДЖ-Кончар" АД за подготовка за лицензиране. В дружеството са възстановени и пуснати в движение включително локомотиви, които са били отписани като невъзможни за възстановяване.

От ремонтното дружество очакват и среща с транспортния министър Росен Желязков.