Експерти от Комисията за защита на потребителите (КЗП) съветват потребителите да бъдат внимателни при онлайн пазаруване. Те трябва да се информират за крайната цена и условията на сделката преди да я сключат, съобщават от комисията.

Поводът за предупреждението е запитване на потребител до КЗП във връзка с онлайн покупка. При пазаруване от онлайн магазин за храна за домашни любимци потребителят останал с впечатлението, че търговецът не го е информирал своевременно за разходите по доставката и е научил за тях в офиса на куриерската служба.

Експерти от КЗП са извършили проверка по случая. При нея те са установили, че в хода на пазаруването, непосредствено до бутона за поръчка, търговецът предоставял таблица с различните цени за доставка, които имат отношение към общата стойност на покупката.

От комисията поясняват, че по закон онлайн търговците са задължени да предоставят в непосредствена близост до бутона за поръчка информацията за основните характеристики на стоките или услугите и тяхната крайна цена. Ако търговецът не е осигурил възможност клиентът изрично да потвърди, че поръчката е свързана със задължение за плащане, когато това е така, сделка няма да е налице.

Ако търговецът не е уведомил предварително потребителя за такси за допълнителните разходи, той не ги дължи.

В 14-дневен срок потребителят може да откаже онлайн покупка. В срок от 14 дни, след като е уведомен за отказа, търговецът трябва да възстанови всички получени от потребителя суми, включително разходите за доставка. Той обаче може да не го направи, докато не получи обратно стоките си, предупреждават още от КЗП.