Оценката за поведение е нещо, което трябва да бъде преосмислено и преразглеждано във времето, заяви министърът на образованието Йорданка Фандъкова.
Тя подчерта, че в образованието е много важно всичко да се прави комплексно, а самоцелните действия не водят до успех.
Министърът каза, че очаква да започне работата по новия закон за образованието.
По отношение на бюджета за образование за следващата година Фандъкова изрази надежда той да е достатъчен за постигане на цели в условията на криза.
Министърът подчерта, че при финансова криза е необходима дисциплина и че е много важно да се използват ефективно финансовите ресурси. Според Фандъкова трябва да се използват максимално възможностите на оперативните програми за финансиране.
Не всички училища в София са с перфектна материална база |
Фандъкова зарадва учителите с новината, че тази седмица се превеждат средствата по диференцираното заплащане, подари на училището звънец и пожела на учениците много успехи.
По думите й не само заплатата мотивира учителя, квалификацията е също много важна и в това трябва да се инвестира.
„Всичко това в комплекс ще повиши духа и самочувствието на българския учител", убедена е Фандъкова.
На откриването на учебната година присъстваха и гости от Световната банка и Европейската комисия
XML
на 15.09.2009 в 19:57:13 #6масура | 15.09.2009 17:00 ХМЛ, голям си миндил. ** Ще продължа да не ръся епитети наляво и надясно, въпрос на възпитание... 1. Искам да знам коя госпожа е, защото както ти казах, има някои, от които не става нищо. Нито са хора, нито даскали. Ако ми се падне такава да ми учи детето-местя го в друг клас или друго училище. Малък град сме, познаваме се. ** А някой да те е вързал и да не можеш да смениш училището след като разбереш, че за нищо не става? Тъкмо ще имаш възможност и писмено да заявиш, че за нищо не става, а не само тук във форума под анонимна форма, ако ти стиска де... 2. Относно предметите-искам да знам каква програма изучава детето ми, в чието образование инвестирам средства, сега ясно ли ти е. ** Ами написах ти предметите - тази година това - догодина друго... Според теб кво ли се изучава първи клас? 3. Изискването учебниците да са подвързани е изискване на даскалите, мен ако питаш, няма за какво да ги подвързвам, нали си остават за нас. ** Добре де - нали бързаше за утре да ги подвързваш. Ще се окаже май, че само за мрънкането бързаш... Относно частните училища-пич, аз плащам данъци на тази държава и се старая да взема от нея всичко, което ми се полага като на редовен данъкоплатец. Ако искам детето ми да учи в частно училище, ще го запиша там. Но понеже не искам, искам за парите си да получавам качество, а не даскалята да се чешат и после да реват, че заплатите им ниски и че пенсийте им не стигат. Ми за толкова работа-толкова пари. ** Пич, аз плащам данъци на държавата си /не и викам, тази, защото аз съм част от нея/ и не мрънкам да взимам. Мрънкащите все нещо да им се дава, по принцип не знаят какво въобще получават. А получаваш това което всички дават - цялото общество. Не ти харесва? Ами такова е. От всички зависи да го променим, но само с хленчене не става...
масура
на 15.09.2009 в 18:00:24 #5ХМЛ, голям си миндил. 1. Искам да знам коя госпожа е, защото както ти казах, има някои, от които не става нищо. Нито са хора, нито даскали. Ако ми се падне такава да ми учи детето-местя го в друг клас или друго училище. Малък град сме, познаваме се. 2. Относно предметите-искам да знам каква програма изучава детето ми, в чието образование инвестирам средства, сега ясно ли ти е. 3. Изискването учебниците да са подвързани е изискване на даскалите, мен ако питаш, няма за какво да ги подвързвам, нали си остават за нас. Относно частните училища-пич, аз плащам данъци на тази държава и се старая да взема от нея всичко, което ми се полага като на редовен данъкоплатец. Ако искам детето ми да учи в частно училище, ще го запиша там. Но понеже не искам, искам за парите си да получавам качество, а не даскалята да се чешат и после да реват, че заплатите им ниски и че пенсийте им не стигат. Ми за толкова работа-толкова пари.
XML
на 15.09.2009 в 15:47:03 #4масура | 15.09.2009 12:59 1. До 10.09 не знаехме детето ни при коя госпожа ще е. ** А като знеше щеше да изкараш по-спокойно лятото ли. Направо си бил в стрес... 2. Нямахме никаква представа какви предмети ще учи. ** Мат анализ 1 чат, Ядрена физика и Психология 3. Учебниците им бяха раздадени днес, а искат за утре да са подвързани-подвързии вече няма по книжарниците. ** Така е - точно утре отварят учебниците първолаците и почват да зубкат... Пич, има и частни училища - пробвай с тях за задоволяване на претенциите...
ivorad
на 15.09.2009 в 15:37:04 #3Текстът на снимката кефи: "Не всички училища в София са с перфектна материална база" Демек: "повечето училища в София са с перфектна учебна база, ама има и някои с не-съвсем!" Кодош - тия хора къде живеят?
масура
на 15.09.2009 в 13:59:01 #2Имам първокласничка. Не съм от София. Като видях днес каква организация на първия учебен ден бяха направили..........ужас. Напълно подкрепям мнението, че на даскалите и тези пари, дето взимат, са им много. 1. До 10.09 не знаехме детето ни при коя госпожа ще е. 2. Нямахме никаква представа какви предмети ще учи. 3. Учебниците им бяха раздадени днес, а искат за утре да са подвързани-подвързии вече няма по книжарниците. 4. Не ги строиха и не ги вкараха тържествено през входа, а ги извикаха като овце да влизат и настана страшно объркване-никой не знаеше къде е класната му ктая, госпожа и прочие. Та въпроса ми е: След като даскалите се чудят цяло лято от коя да мрът в училището, защо не бяха образували класовете, след като ние още в края на май месец сме подали удостоверението от детската градина за изкарана предучилищна. Защо не ни раздадът програмите и учебниците на децата два месеца преди 15.09 за да ги обвием и да им купим изискващите се неща по списък, който пак даскалите трябва да дадат. Защо училището не публикува учебна план-програма за обучението на детето до 4ти клас, примерно, със имената на учителите, които ще му преподават. Малък град сме, познаваме се и знаем, че има учители, дето и чеп за зеле не става от тях. А щом инвестирам пари в образованието на детето ми, искам да знам кой даскал ще го учи и от там да си направя сметка в кое училище да го пратя. Няма да им задавам въпроса с повишена трудност-кое е новото в начина на обучение на първокласниците и съобразено ли е то с най-новите изследвания в областта на детската педагогика в развити страни като САЩ, Япония, Германия. Каква е разликата между обучението отпреди 30,20,10,2 години и сега, нали уж вървим напред-кое е това "напред". Та така-за такова образование-толкова пари на учителите. Който иска повече-на Запад. Тука не ставаме вече за нищо.
Abaris
на 15.09.2009 в 13:01:17 #1Успешна учебна година на всички ученици и учители!