Образователният министър Сергей Игнатов покани в министерството учениците, организиращи протест за по-дълго голямо междучасие.
Аз нямам нищо против, но всяко училище си има свои конкретни проблеми, посочи той. Според него обаче има възможност ученици и министерство да потърсят заедно решение. Никой от министерството не е казал - не, това е невъзможно, изтъкна Игнатов. Нека започнем този разговор, призова просветният министър.
Според него голямото междучасие може да бъде удължено и чрез оптимизация на кабинетите в самите училища, но изтъкна, че все пак всяко учебно заведение е различно и по-различен начин е организирало работата си.
По времето, когато министърът е бил ученик, голямото междучасие също е било 20 минути. Игнатов си спомня обаче, че е учил и в събота. Което не го препоръчвам сега, допълни той. На децата никога не им стига голямото междучасие, коментира министърът. Той обаче е убеден, че в скоро време развитието на технологиите ще доведе до това и в петък да се почива.
Игнатов не е съгласен със становището, че българските ученици са неграмотни. Децата ни са грамотни, младите ни хора са изключително активни, позитивно настроени, гражданско ангажирани, коментира той.
Просветеният министър отправи критики към вчерашното поведение на националистите от „Атака", които според него не дават пример за подрастващите. Ние сме толерантен народ и това е нашата гордост, изтъкна Игнатов и определи държанието на атакистите като нецивилизовано, нетолерантно, нелепо и неприемливо.
Това, което се случи е изключително нехуманно, категоричен бе той.
Министърът коментира още, че е съгласен със становище на експерти и изследователи, според което българският народ не работи много. Защото мюсюлмани и християни сядат заедно на софрата и щом приключат християнските празници, започват с честването на мюсюлманските, аргументира позицията си Игнатов.
Забавените европейски стипендии за студентите ще бъдат превеждани със задна дата от септември, съобщи още министърът на образованието Сергей Игнатов. Студентите могат да подават заявления от 3-ти юни.
Игнатов допълни, че европейските стипендии на студентите са се забавили по технически причини. Те се отпускат по проекта "Студентски стипендии и награди", финансиран по оперативна програма "Развитие на човешките ресурси". Размерът на стипендията е 120 лева, с 30 лева повече от предходната година.
Образователният министър закри Европейската седмица на младежта на площад „Патриарх Евтимий" (Попа) в София. Събитието представи различни доброволчески инициативи. На площада се развихриха бурни латинотанци под музиката на Калин Вельов.
scorpio
на 22.05.2011 в 01:56:51 #27"(...) На децата никога не им стига голямото междучасие, коментира министърът. Той обаче е убеден, че в скоро време развитието на технологиите ще доведе до това и в петък да се почива. Игнатов не е съгласен със становището, че българските ученици са неграмотни. Децата ни са грамотни, младите ни хора са изключително активни, позитивно настроени, гражданско ангажирани, коментира той." тоя човек е прородно бедствие...
nqgo
на 22.05.2011 в 00:21:56 #2630. tupan | 21.05.2011 22:26

tupan
на 21.05.2011 в 23:26:10 #25Тъпанар...както всичкчи нихилисти и национални предатели от герб.
Varimathras
на 21.05.2011 в 23:05:16 #24Лигльовците им трябва по-голямо междучасие - че не могат си допият бирата Което ме подеща миналата седмица на спирка видях 2 класа - полячета и българчета, българчетата пушеха заедно с учителките...

velikiat
на 21.05.2011 в 22:19:50 #23BG_in_UK
на 21.05.2011 в 22:18:03 #22Искам просто да дам личен пример за това как протича един учебен ден в много британски училища, за който смятам, че би бил доста удачен, но трудно приложим. Закуска в училище от 7:30. Начало на занаятията - около 8:20-8:30. През първите 20-30 минути има или "час на класния" или някаква по-голяма сбирка на класовете, където се дискутират ежедневни проблеми, заповеди, събития. Към 9 часа започва пъврият истински учебен час - продължителност от 45 минути без обособено междучасие, т.е. докато се преместиш от стая в стая, часовете излизат от около 40 минути. След втория час, около 10:30, има 30 минути пауза, след която следват още 3 учебни часа. Паузата за обяд е от около 60-75 минути и след нея има още два часа. Не всички седем часа са винаги заети, но свободните трябва да се прекарват в библиотеката, тъй като по време на занаятия не е позволено на учениците да са по коридорите. Официално деня приключва към 16 часа, след което обаче започват различни тренировки в зависимост от това кой какъв спорт практикува. Също така, никой няма право да напуска училище, дори и да има празни последни часове. Обикновено в сряда няма занаятия следобед, а има задължително спортуване, дори и за тези, които не са активни в състезания и отбори. Наказанията за неизпълнени учебни задължения се състоят с оставане след училище в петък, с цел да бъдат наваксване на пропуснатото. Тази целодневна програма важи за всички - от 5 до 18-годишни, разбира се с различна академична натовареност. Считам, че нещо подобно би било добро за българчетата, както в образователен, така и във възпитателен план. Колкото по-дълго са заети в училище, толкова по-малко време ще им остава за глупости извън него. Също така се създава и усещане за "пълен работен ден", което би спомогнало доста за живота след училище. Нямам опити с други системи освен британската, но съм чувал, че целодневно обучение има в множество държави в ЕС.
krali marko
на 21.05.2011 в 22:10:04 #21Нямам щастието все още да имам дете, но ако имах и отидеше на този протест, щех да ударя няколко шамара. Как може деца да искат по-голямо междучасие. Няма срам в днешните деца, първо не са никакви ученици (имам приятели учители и те ме информират), после не спазват никаква дисциплина и след това и по-голямо междучасие. Здравия ред трябва да се върне поне в училищата и да се прекъснат малките хулиганщини, пиене у пушене в близост до училището. Това е моето мнение
velikiat
на 21.05.2011 в 21:56:40 #20Архангел
на 21.05.2011 в 21:53:17 #19Правилно! Аз затова съм за изяло платено висше образование Защото когато на човек му е безплатно мн мн не се замисля какво ще работи с това дето го учи. Университетите са пълни със студенти по измислени специалности.Като ги питаш "кво ще бачкаш сега с тази измислената специалност???!" - "ми ши видимииии" Какво ще видиме бе, ало?! Държавата затова ли дава хиляди за теб за да си връткаш трътката 4-5 години из Студентски град??! Хиляди са тея дето учат педагогика, социология, филосфия, филологии дето после стават безработни , в най-добрия случай -сервитьори и продавачки. Ок, интересно ти е-тогава си плащаш сам, инвестираш си сам-ако не си избиеш парите после-пак твой си проблем
сеирджия
на 21.05.2011 в 21:08:13 #18Бая съм мислил по темата още по времето когато бях учител, а и по-късно... Мисля, че няма оправия ... Българинът умее да цени само това, за което плаща. Няма да се оправи образованието, докато не стане платено ! Не е нужно да е цялата сума, а само част от нея. Цялата сума - само при поправителни изпити и повтаряне на годината! Който иска, но не се справя - в специализирани училища. Парите, давани за образование могат да се приспадат от данъците например, или по друг някакъв начин. Така, че положението на практика да е същото, НО : Българинът трябва да вижда как парите му излизат от джоба и отиват за образование! Ще се повиши неимоверно ефективността на учебния процес. А сега май учениците се правят, че учат, училищата се правят, че обучават ...
Viki
на 21.05.2011 в 19:53:48 #17Тази година много от петъците са неучебни и сега разбирам защо. Вероятно министерството експериментира как ще се отрази ситуацията, ако и петък стане неучебен ден. Все пак добре е учебните часове да са по 40 минути и ще има възможност голямото междучасие да е 30 или даже 40 минути.
black_rider
на 21.05.2011 в 19:52:45 #16poker
на 21.05.2011 в 19:44:51 #1530 минути голямо междучасие
и в събота часове-----няма само да плащаме данъци за заплати на учителите---аз така съм станал човек 
вирус
на 21.05.2011 в 19:13:25 #14и в четвъртък и в четвъртък
Carpe Diem
на 21.05.2011 в 18:52:53 #13Присъединявам се към долните мнения - въобще да спрат да учат. И без това на малките келемета нищо не им влиза в главите, поне да не се трошат грешни пари.
lokster
на 21.05.2011 в 18:42:32 #12Не мисля че целодневното обучение е опция. Едно е да си цял ден на работа и да разцъкваш news.bg през по-голямата част от времето, а съвсем друго е да си цял ден на чина, и да се очаква че 8-9 часа ще си със 100% активно внимание и ще учиш. Това е абсурдно - дори възрастен човек не би го изтърпял, а какво остава за децата. Плюс това повечето училища в България са ТОЛКОВА западнали, мизерни и порутени, че е направо садизъм да караш децата да седят цял ден там. Дори ако следобеда се запълни с физически дейности вместо умствени, пак е нереалистично - колко училища имат нужната материална база за това? Струва ми се че някои родители се опитват да прехвърлят отговорността си върху училището - вместо родителите да отделят време за децата си, те разчитат че детето цял ден ще стои в училището, и привечер ще се прибере да вечеря, да си научи и да си легне. Това са деца бе - дайте им малко свобода - да се порадват на детството си.
velikiat
на 21.05.2011 в 18:18:29 #11Pierre
на 21.05.2011 в 18:16:48 #10Скоро въобще няма да се учи. Вместо училища ще имаме спортни зали. А следващият министър на просветата ще е или физкултурник или милиционер
Архангел
на 21.05.2011 в 18:01:20 #9Точно така! стресът е твърде много и е изцяло ненужен. Аз съм за целодневно обуение, което обаче не значи от 8 до 17 часа занятия от 10 до 13 после спорт, басейн, тенис, после от 15 до 16:20 още 2 часа и това е Какво е отва бързане, тия ранни ставания, тоя стрес? Кому е нужно да учи такива глупости като електронна конфигурация на въглеродния атом и как се размножавала не знам си коя куха и какви били свойствата на алкените?! Трябва да се учи повече човешка биология и то медицински ориентирана, да се учат основни неща от правото, да с еучи как се гледа бебе и проие приложими неща Та това е СОУ!Средно общообразователно училище, не е университет! Друго: хората са тврърде квалифицирани и това им пречи да се чувстват щастливи когато има твърде много инженери а няма работа за всички по специалността, то част от хората трябва да приемат друга работа и съответно се чувстват нещастни, неоценени, излъгани. Майка ми (да ме прощава) казва: аз съм инженер, не подобава да меся банички?!? Нещата се развиват в правилната посока според мен
posredstven
на 21.05.2011 в 17:58:22 #8мисля че е крайно време на тази ученици да им се направи предмет в който да се изучава как да си бранят правата пред работодателя иначе нашите училища генерират само роби или роботи