По-бързи влакове и по-опростени билети могат да станат част от европейската железопътна мрежа според нови предложения на Европейската комисия, цитирани от Euronews.

Планираната Трансевропейска транспортна мрежа (TEN-T) ще включва изграждането на нови високоскоростни железопътни връзки до 2040 г., което ще съкрати времето за пътуване между много точки, например от Будапеща до Букурещ и от Хамбург до Копенхаген.

Основните маршрути на мрежата TEN-T ще имат минимална скорост от 160 км/ч за пътнически влакове и 100 км/ч за товарни влакове, посочва се в плана за действие на Комисията за стимулиране на железопътния транспорт на дълги разстояния.

Европейската комисия също така обеща "решителни действия" за опростяване на процеса на резервиране на трансгранични пътувания с влак, за да направи билетите "по-лесни за намиране и резервиране, както и по-привлекателни по отношение на цената".

"Грийнпийс" призовава Европа да ползва влакове, а не кратки полети

"Грийнпийс" призовава Европа да ползва влакове, а не кратки полети

Правителствата на ЕС да насърчават повече пътуването с влакове, особено нощни влакове

Когато влаковете преминават през железопътната мрежа на съседна държава, техните оператори плащат такса за достъп, за да покрият разходите за използване на релсовия път. Понастоящем законодателството на ЕС позволява на инфраструктурните компании да начисляват надбавка върху тези такси за достъп, но това може да се промени.

През 2023 г. Комисията ще актуализира насоките си за това колко високи могат да бъдат таксите. Тя ще насърчи и пилотни проекти, за да установи дали намаляването на сумите може да стимулира трансграничните пътувания с влак.

Италия разтърсена от скандал за жп връзка с Франция

Италия разтърсена от скандал за жп връзка с Франция

Рим без политика за високоскоростен влак