Около 20 милиона американски потребители на Instagram са били изложени на руско информационно влияние преди изборите за президент в САЩ, предадоха информационните агенции.
От компанията Facebook Inc., която е собственик на Instagram, посочват, че става дума за съобщения, разпространявани от лица, действащи в полза на интересите на Москва.
До началото на октомври 2016 г. американците, до които е достигало такова съдържание, са били 16 милиона, уточни юрисконсултът и вицепрезидент на Facebook Колин Стреч.
В повечето случаи става дума за потребители, които са били обект на целеви маркетинг.
Юристите на Twitter Inc., Google Inc. и Facebook Inc. вече втори ден дават показания пред сенатската комисия по разузнаване във връзка с руската намеса в американските президентски избори.
По-рано стана известно, че от руски профили в социалната мрежа са разпространени над 80 хиляди съобщения с политическо съдържание от 2015 г. досега. В обсега им са попаднали 126 милиона американски избиратели.
halo
на 02.11.2017 в 13:33:47 #3Абе пичове, то същата работа е и у нас, за мен лично е интересно само едно нещо. Колко % от американците са повярвали и колко % от нас българите сме повярвали.
Octavius
на 02.11.2017 в 08:37:09 #2Що за безкрайна простотия е това... Всеки ден излиза някоя нова информация къде и как Руснаците били въздействали на мнението на Американците... Ако е вярно - представете си какво стадо са Американците... Ако не е вярно - това е най-тъпата дезинформационна война в света, която е водена в съвремието... На всички вече им е жал за тъпите Американци, на които по Туитър и Фейсбуук им се нарежда за кого да гласуват...
borislav-chakarov
на 02.11.2017 в 08:29:39 #1Стига с тия крокодилски сълзи, братя Американци! Вашите управници ви превърнаха в стадо, в безформена и тъпа тълпа с очакването, че ще ви управляват и контролират по-лесно. Без да предвидят, че така и по-лесно ще се поддавате на внушения, дори извън САЩ. Така че дори това да е истина и руснаците да са ви подвели - сами се докарахте до там.