Около 20 милиона американски потребители на Instagram са били изложени на руско информационно влияние преди изборите за президент в САЩ, предадоха информационните агенции.

От компанията Facebook Inc., която е собственик на Instagram, посочват, че става дума за съобщения, разпространявани от лица, действащи в полза на интересите на Москва.

До началото на октомври 2016 г. американците, до които е достигало такова съдържание, са били 16 милиона, уточни юрисконсултът и вицепрезидент на Facebook Колин Стреч.

В повечето случаи става дума за потребители, които са били обект на целеви маркетинг.

„Всички да избием” – руски тролове във „Фейсбук” призовавали към насилие в САЩ

„Всички да избием” – руски тролове във „Фейсбук” призовавали към насилие в САЩ

СиЕнЕн съобщава за три групи във "Фейсбук" с руски тролове

Юристите на Twitter Inc., Google Inc. и Facebook Inc. вече втори ден дават показания пред сенатската комисия по разузнаване във връзка с руската намеса в американските президентски избори.

По-рано стана известно, че от руски профили в социалната мрежа са разпространени над 80 хиляди съобщения с политическо съдържание от 2015 г. досега. В обсега им са попаднали 126 милиона американски избиратели.

126 млн. потребители в САЩ видели манипулативни руски публикации във "Фейсбук"

126 млн. потребители в САЩ видели манипулативни руски публикации във "Фейсбук"

Руснаците генерирали 80 хил. публикаци преди и след изборите в САЩ