Елена Йончева е притеснена, че не се дава информация за концесията на летище София, смята че нещо се крие със закрито заседание на МС и липсата на информация към депутати. Пред БТВ тя обясни, че турската фирмата, заявила желание за концесия, строи най-голямото летище в света и се знае, че съсипва конкурентите си.

"Ние не казваме, че е лошо турска фирма или която и да е да вземе летището на концесия, но когато едно летище бъде взето на концесия, нормално е, когато това летище има интереси да унищожи своята конкуренция, да намали приходите на своята конкуренция, да бъдем загрижени", коментира Йончева.

Та допълни, че през март миналата година е спряна концесията, като аргументите на президента Румен Радев и министър на транспорта са, че концесията представлява заплаха за националната сигурност. Според нея е световната практика е да се подчиняват конкуренти и да се унищожават конкуренти в региона.

Йончева не разбира, защо да се дава летището на концесия, след като е печелившо, а миналата година има печалба над 11,5 млн. лв. и приходи над 148 млн. лв. Летище София има изградена инфраструктура и всяка година потокът на пътници и печалбата се увеличават.

БСП продължава във ВАС битката за летище „София

БСП продължава във ВАС битката за летище „София

Летище "София" щяло да се превърне в помощно летище на Турция

Йончева счита, че България става зависима от Турция, първо енергийно зависими, защото може да се наложи да купуваме газ и второ, целият ресурс на летището ще се ползва от фирмата концесионер.

Турция е добър съсед, но ни прави зависими енергийно и икономически, а сега ставаме зависими и в сигурността, всяка държава трябва да пази своя национален интерес, смята тя.

"ГЕРБ продължават да приемат лобистки закони, като този за бездимните цигари", коментира още Йончева. Тя добави, че да увеличаваш акциза на една стока в средата на годината е необяснимо и неприемливо. "Дава се много лош знак на чуждестранните инвеститори. Чуждестранните инвестиции по време на управлението на Борисов са намалели с 1000%. Последният доклад на Светованата банка също казва, че бизнес средата се влошава", обясни тя.

Според нея, по време на европредседателството не са поставени теми, които засягат националния ни интерес. "Виждахме само прегръдки, целувки и ПР акции, а на практика това, което беше в интерес на България, го нямаше", коментира тя.

Йончева добави, че сме се справили се с логистиката на европредседателството. "Нито една кола с еврочиновник не угасна, както каза премиера, сложихме нови плочки пред НДК и го ремонтирахме- няма държава, която не се е справила с това. Но какво ни донесе това, имаме ли по-голям шанс за Шенген и Еврозоната", коментира тя.

За 35 години и над 7,6 милиарда лева е предвидена концесията за летище "София"

За 35 години и над 7,6 милиарда лева е предвидена концесията за летище "София"

Поръчката включва изграждане на трети терминал през първите 10 години

Припомняме, от БСП ще обжалват във Върховния административен съд(ВАС) отказа на Министерство на транспорта да предостави информация на парламента за концесията на летище София.

Червените ще искат законови изменения, с които да се забрани отдаване на концесия на стратегическите обекти за националната сигурност.

Припомняме, идеята за концесия на летище София бе възобновена веднага след формиране на третия кабинет "Борисов" и в началото на май 2017 г. Ивайло Московски обяви намеренията на правителството да възобнови процедурата, спряна от служебния кабинет.

Месец по-късно Московски посочи септември 2017 г. като срок за възобновяване на процедурата, с международен консултант. Летище София е един от един от най-големите държавни активи, с изключение на енергийните.

Това е втори опит летище "София" да се даде на концесия, след като процедурата бе спряна от служебното правителство на Румен Радев, като преди това имаше и обжалване в Комисията за защита на конкуренцията.

Синдикалните организации са против отдаването на концесия с аргумент, че държавата ще е само на загуба. Според плановете с приходите от концесия трябва да се оздравят Българските държавни железници.