Създават Обществен консултативен съвет по въвеждане на електронната система за таксуване на база време и на база изминато разстояние към министъра на регионалното развитие и благоустройството. Това беше решено от Народното събрание днес.

Министър Петя Аврамова приветства създаването на новия орган и посочи, че електронното таксуване е най-голямата реформа в ресора на МРРБ през последните години.

Според нея със системата ще се осигури реално заплащане за използването на пътищата, без да се натоварва бюджетът на гражданите.

Тежкотоварният трафик вече ще плаща за изминато разстояние, посочи Аврамова и увери, че събраните около 1 млрд. лева годишно ще се изразходват само за рехабилитация на пътищата или за строителството на нови. Тя изтъкна и че пътният сектор ще е първият, който ще се самоиздържа.

За финансова самостоятелност на пътния сектор работи Аврамова

За финансова самостоятелност на пътния сектор работи Аврамова

Е-таксуване било най-голямата реформа за МРРБ

Само след няколко години хората ще започнат да виждат строителство и ремонти на пътища, очаквани с десетилетия и станали възможни именно заради приходите от ТОЛ системата, заяви Аврамова, уточнявайки, че в момента Агенция "Пътна инфраструктура" не разполага с необходимия ресурс за нуждаещите се от ремонт 8 000 км пътища.

Според нея въвеждането на системата ще продължи през цялата 2019 г., тъй като все още има валидни хартиени винетки. В средата на годината пък ще бъде въведена и ТОЛ системата за тежкотоварните автомобили, която ще има първоначален тестови период.

Регионалният министър заяви, че няма провал на тежката система, тъй като техническите проблеми при въвеждането й са били отстранени незабавно.

Тя съобщи, че е била констатирана необходимост от корекции, които да доведат до по-добри функционалности на системата, и увери, че нито едно от лицата за контакт на АПИ с изпълнителя "Капш Трафик Солюшънс" не е изпращало писмо до фирмата за спиране монтажа на терминали за самообслужване на граничните пунктове. Монтажът на устройствата е бил отложен само по бензиностанции по коледните и новогодишни празници по молба на Българската петролна и газова асоциация, уточни тя.

Регионалният министър отчете като добро решение Националното ТОЛ управление да бъде създадено първоначално като дирекция към Агенция "Пътна инфраструктура", а не като държавно предприятие, тъй като това дава възможност да се използва административният капацитет на другите дирекции в агенцията.

Петя Аврамова: Системата за електронни винетки работи, бумът се очаква през януари

Петя Аврамова: Системата за електронни винетки работи, бумът се очаква през януари

Министърът коментира и казуса със Северната тангента

Припомняме, от 1 януари трябваше да тръгне системата за продажба на електронни винетки за тази година под шапката на новосъздаденото преди шест месеца ТОЛ управление.

Още в първия работен ден обаче се оказа, че в цялата страна няма никаква готовност за продажба на е-стикери. Системата не работеше, а на граничните пунктове дори нямаше монтирани терминали.

Премиерът Борисов даде срок до 15 дни всички проблеми да бъдат решени, въпреки че още на 3 януари беше обяснено, че терминали на всички гранични пунктове ще има едва в края на месеца.

Скандалът струва 4 уволнения в АПИ. Първо бяха депозирани три оставки в Пътната агенция.

Впоследствие Бойко Борисов поиска и получи оставката и на председателя на Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов.

На 31 януари пък възникна технически проблем при закупуването на е-винетки чрез Националния доставчик на услуги, с който Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) има сключен договор за разпространение. Малко по-късно през деня проблемът беше отстранен.

Камионите могат да плащат предварително тол такса за заявен маршрут

Камионите могат да плащат предварително тол такса за заявен маршрут

Размерът на тол таксата ще се определя на база начални, междинни и крайни точки на пътуване