Време е да променим нещата в инфраструктурата. Оттук нататък прозрачни поръчки, достатъчно дълги срокове за гаранция, адекватно попълване на съществуващите дупки и нови магистрали, които да са на нивото на европейските пътища и всичко това трябва да стане максимално бързо. Това заяви премиерът Кирил Петков в Министерски съвет на държавна координационна среща по въпросите за безопасност на движението по пътя. Той се надява плащанията да бъдат отпушени и ремонтите да започнат.

За съжаление България и в момента е на предпоследно място в Европа по загинали по пътищата. Този резултат е недопустим и това, което досега сме го приемали за даденост трябва да приключи, настоя Петков.

Той напомни, че миналата седмица се качил на тир и минал през Витиня на АМ "Хемус", като там пътят бил в безобразно състояние и асфалтът е на парчета, с огромни дупки и задръствания. Докато се возил в тира, шофьорът казал на премиера, че не можел да издържа повече.

След като премиерът гледал новините, бившият премиер и настоящ лидер на ГЕРБ Бойко Борисов казал, че преброил 3 000 дупки по пътя към София. Представяте ли си какво ниво на пътищата имаме, ако както неговото обвинение в последните 100 дни се са направили сто дупки. Как са се построили магистралите, за да имаме за 100 дни 3000 дупки. И двете версии за тази история били ужасяващи, призна Кирил Петков.

Бивш служебен министър обвини МРРБ за хаоса с парите за пътища

Бивш служебен министър обвини МРРБ за хаоса с парите за пътища

Това, което намерихме като документация, бе шокиращо и бе важно да се предприемат спешни мерки

Трябва да похарчим над 1 млрд. лв. за ремонти, които са били направени в миналото, посочи премиерът. Защо основни ремонти са били направени като пътна поддръжка, запита Кирил Петков.

Той обясни, че пътна поддръжка е частичен лек ремонт, който не изисква толкова високо ниво на гаранция, както основен ремонт. Ако правим пътищата ни през поддръжки гаранциите са много по-ниски, а когато гаранциите са по-ниски, то качеството е по-ниско, констатира Петков.

Кирил Петков се надява решението в парламента да се даде мандат на АПИ да мине. Първото плащане щяло да бъде направено моментално, но за второто плащане да мине през достатъчно добро ниво на проверка. Договорите били направени неправилно и трябвало да има засилен контрол, настоя премиерът.

Димитър Илиев ще стане част от Държавната агенция "Безопасност движение към пътищата" към Министерски съвет. Кирил Петков очаква проблемите, които Илиев вдига да бъдат приоритизирани.

Бившият български автомобилен рали пилот Димитър Илиев заяви, че има страшно много проблеми за решаване, което може да стане с общо и национално ниво. Отговорността е голяма, каза Илиев, който ще даде всичко от себе си. Една птичка пролет не прави и за това трябва да срещнем подкрепата на обществото, настоя Димитър Илиев.