Психиката на военните пилоти се сринала, затова отказали да летят. Това стана ясно по сагата с летците от база "Граф Иганиево" от ръководството на щаба на отбраната и МО по време на военната парламентарна комисия за ситуацията. Заместник-министърът на отбраната Атанас Запрянов уведоми, че пилотите обявили, че се чувстват неуверени да летят в сложна обстановка.
Притеснили ги лошите атмосферни условия. След разговори ситуацията била изяснена. Сега се провежда наземна подготовка с пилотите с цел възстановяване на техните психически качества и увереност да летят, както обясни Запрянов. Той посочи и че нальотът на летците не е достатъчен. В сложни условия част от тях са се почувствали неуверени да летят, обясни заместник-военният министър. Причините не са в горивото, подчерта той.
Пилотите са били в неизвестност защо десетте нови двигатели не се използват. Припомняме Русия ни даде десет двигатели за нашите МИГ 29. Това до някъде е повлияло психически на пилотите, че има готови авиационни двигатели, а се бави авиационната подготовка, каза Запрянов. Те не са знаели за проблемите по документацията около внедряването на двигателите. Ситуацията вече им е изяснена.
От Министерство на отбраната констатират липса на комуникация. В случая има дисциплинарен проблем от гледна точка на координация на комуникацията между различните структури, смята Атанас Запрянов. Пилотите се обезверили, че няма грижа за тях. Взели сме съответните мерки, обясни той.
От понеделник се очаква възстановяване на полетите за всички летци. Летците били притеснени и за новия изтребител. Запрянов увери, че няма да има забавяне със закупуването на нов тип боен самолет. Летците били разочаровани, че имаме доставени ремонтирани двигатели за МИГ-овете, но не се използвали.
Чашата е преляла, анализира ситуацията депутатът от ДПС Симеон Симеонов. Много години продължаваха да лъжат пилотите, подчерта той. Проблемните ремонти на самолетите започнали по времето на Николай Ненчев, както обвини той.
Не се сключи договор за абонаментно обслужване на МИГ 29, каза Ненчев. Руските двигатели, по думите му, щели да са глътка въздух за авиацията. Кои са тези тъмни сили, които искат да приземят авиацията, попита и депутатът от ГЕРБ Пламен Манушев, който от няколко нощи не можел да спи заради създалата се ситуация.
Припомняме, след спешна среща между военния министър Красимир Каракачанов и командира на авиобазата в Граф Игнатиево генерал Иван Лалов беше обявено, че летателният състав не прави бунт.
"Не приемам приказки за стачки и бунтове. Армията не е детска градина", заяви на извънреден брифинг военният министър Красимир Каракачанов. Той припомни последното заседание на ресорната комисия в Народното събрание, където обясни, че очакваме от Русия да ни предостави документите за гаранцията по ремонта на двигателите за руските МиГ-ове.
Тази сутрин обаче бившият министър на отбраната Николай Ненчев заяви, че вижда елемент на организация в действията около авиобаза "Граф Игнатиево". Ненчев обясни, че пилотите са военнослужещи и тяхно основно задължение е да изпълняват.
По-късно от прокуратурата съобщиха, че е извършена проверка по повод на сигнал за напрежение в авиобаза "Граф Игнатиево". Проверката установява, че няма основания за осъществяване на правомощията на Военна прокуратура.
oleg-gueorguiev
на 26.10.2017 в 21:47:24 #5Уважавам и поддържам мнението и отказа да летят на достойни мъже. Тяхното търпение до настоящия момент е също достойно за уважение. Опита не тези хора е достоен за преклонение. Но алчността на множеството от днешните политици унижава достойнството на най-смелите българи. Най-добрите пилоти в гражданската авиция на БЪЛГАРИЯ идваха от военната авиация. За много слабоумни политици, с къса памент (разбирай рушевтчийство) аз помня времето, когато наши бойни пилоти кацаха на тройки на летища на които даже руснаците кацаха по единично. Помня времето когато по някакви причини и обстоятелства, наши бойни самолети са били прехващани от турски изтребители и и са се завръщали успешно. Няма да нужда да припомням в колко случаи тези невероятни мъже, пилоти на бойната ни авиация са защитили старната ни.... От времето на обсадата на Одрин, до бомбадировките над България по времето на Втората Световна Война до много други инциденти след това.
null
на 26.10.2017 в 19:52:29 #4Диляно, първо се научи да си съгласуваш времената, след това имаш 6 години да учиш да оценяваш чуждата психика. Едно е да не ти работи заключването на стола да не се люлее (което са твоите проблеми) и съвсем друго да работиш на 10-12км височина, с 1000км в час, гориво и ракети, и да не знаеш ще се прибереш ли или не, защото някакъв тулуп е взел комисионна. Компрадираш ли? Да ти кажа - който ти плаща също не е вечен. Да не ти видим писанията в друга медия или блог.бг скоро, че току-виж психиката ти се оказала слаба за тази.
kibrit
на 26.10.2017 в 19:45:38 #3Важно е, когато някой е прав и протестира срещу проблеми, които засягат всички ни, да бъде оплют от лакеите на властта. Така лакеите си получават възнаграждението, властта си запазва столчетата, а всички останали го духаме. "Да живее" комунизЪма и всичките му творения!
psp_11
на 26.10.2017 в 19:10:36 #2Neno_Er на 26.10.2017 в 18:21:44 #2 ........ За ваше сведение това е свръхзвуков изтребител. А тези със слаба психика ги отсявахме още във въздушното училище.... ------------------- Уважавам мнението Ви, но сте писали в минало време... При разрухата в обществото ни от съвременните мутанти може всичко да се очаква...
valsodar
на 26.10.2017 в 16:49:56 #1Малоумието на бандитите облечени във власт приземи авиацията ни. Желението им да приберат тлъсти комисионни от съмнителни сделки доведе до абсолютната загуба на боеспособност, поради липсваща техническа подръжка и обслужване по регламент на бойната ни авиация. А без тях, самолетите се превръщат в летящи гробове, за които е под въпрос излитането и под още по-голям кацането им. Така че, в случая бойните ни пилоти са хора със здрав разум и здрав инстинкт за самосъхранение, а не пудели готови да се жертват за забогатяването на мафиотите.