Пътният инженеринг изкушавал към корупционни практики. Около това се обединиха социалистите и Камарата на инженерите, които проведоха среща с парламента заради искането на левите за проверка на качеството на строителството на магистрали.
Когато има добър контрол от страна на бенефициента, от страна на държавата при строителството, това означава по-малко корупция, това означава и по-голям шанс за фирмите да се конкурират, обясни червената депутатка Елена Йончева. Това щяло да доведе и до по-справедлива конкурентната среда.
Методи Андреев сподели, че е разтревожен, че няма как да се защити общественият интерес. Инженерите щели да се срещнат с всички партии. Това е въпрос, който трябва да бъде решен с пълен консенсус, каза той.
Иначе много пари щели да се изливат в некачествени обекти.
Припомняме, че на 6 ноември от БСП поискаха техническа експертиза на проблемните пътища в страната.
Левите внесоха искането си в Агенцията по пътна инфраструктура. Елена Йончева заяви тогава, че ако няма от какво да се притеснява правителството трябва да ги подкрепи.
Столетната партия щяла да събере средства за тази проверка и няма да засегне бюджета на държавата.
По-рано вчера, 5 декември, от БСП обвиниха АПИ, че хвърля прав в очите на хората. След отговора от АПИ, Корнелия Нинова изтъкна, че е абсурдно да не може да се прави проверка на вече построен път.
Левите не са съгласни строителят сам да определи коя лаборатория да го провери. АПИ иска от червените техни експерти да проверят пътищата.
За такава експретиза на пътищата се заговори след катастрофата край Своге, когато на място загинаха 17 души, а по-късно жертвите достигнаха до 21. Тогава редица експерти поставиха под съмнение дали пътят е изграден както е било по план, а разследващите взеха три вида проби.