Около три типа модели на кампаниите за местните избори се обединиха социолозите Андрей Райчев от "Галъп Интернешънъл" и Боряна Димитрова от "Алфа Рисърч".
В сутрешния блок на БНТ Димитрова заяви, че при първия тип кампании кметът е достатъчно харесван и със сигурност ще бъде избран. Втория тип кампания е тази, в коята има много повече критика и недоволство към сега действащите кметове. "Алфа Рисърч" наблюдава феномен и изхабяване от така наречените вечни претенденти за кметското място.
Третият тип кампании са ситуациите на оспорваните битки и там, където има почти равностойни сили. На места се очертават да има почти три равни фигури и не се знае кой може да отиде на балотаж. Балотажът ще бъде между двама човека, но третият ще отпадне с малко, прогнозира Боряна Димитрова.
Социологът Андрей Райчев се съгласи с казаното от нея и припомни, че ГЕРБ спечели почти всички места на последните местни избори. По думите му обаче, когато говорим за общински съвети, трябва да се обърне внимание на това кой повече умее да се съюзява.
Боряна Димитрова също смята, че тежестта на политическите сили се мери в силните общински листи и съвети. Според нея настоящият столичен кмет и кандидат за четвърти мандат Йорданка Фандъкова прави възможно най-честната кампания за местните избори.
Райчев посочи, че в лицето на другия кандидат за кмет - Мая Манолова се забелязва нова формула на опозиционност между статуковото и промяната. Според него на настоящите местни избори има една по-голяма зрялост на тези избори за разлика от други.
Димитрова подчерта, че всяко място в страната е интересно само по себе си, но ако се говори по национален фокус, хъс и амбиция става въпрос за София. На 4 ноември след балотажа анализите ще бъдат не само в столицата, но в цялата страната.