Младите избиратели взимат решение за кого да гласуват в последния момент, често в рамките на изборния ден. Това показват наблюденията на политолозите доц. Антоний Гълъбов и Борис Попиванов, които смятат, че именно заради това предизборната кампания се сдобива с повече тежест.

И Гълъбов, и Попиванов направиха уточнението, че не само това разколебава резултатите от социологическите проучвания преди вота, тъй като кого ще изберат младите не е ясно. Гълъбов уточни, че повечето изследвания до този момент са сондажи и дори не е прогнози, но и от тях личи, че избирателите все още не са решили как да гласуват.

Борис Попиванов обясни, че навсякъде в страната, а не само в София и Пловдив, резултатите показват, че няма недвусмислена победа. Въпреки това Попиванов е скептик, че на втори тур резултатът може да се обърне напълно, тъй като у нас най-често преднината на първи тур се реализира и на балотажа. Това е един определено конформистки вот, според Борис Попиванов. "Мнозинството избиратели вече нямат твърд профил, затова и вече кампанията има по-голяма тежест", коментира той.

Антоний Гълъбов обаче се включи с уточнението, че на практика важен е първият тур, когато се избират общински съветници, които със своя глас в съветите осигуряват мнозинство за провеждане на политики. Според политолога на тези избори ясно се вижда чрез профила на кандидатите разделителната линия между професионалистите управленци и тези, които възприемат изборите само като пространство за вече друг вид политическа активност.

Според него в България са малко формациите, които могат да кажат, че могат да пренасочат подкрепа и така да обърнат подкрепата между първи и втори тур. Гълъбов е скептик по отношение на формиране на такива коалиции.