"Демократична България" предлага план за пътна безопасност на София.

Причината е, че по данни на партията столицата е на едно от първите места по смъртност, причинена от пътнотранспортни произшествия на европейско ниво. От ДБ подчертават, че за три години случаите на смърт заради катастрофи в столицата са се увеличили двойно.

Според тях е притеснително, че тази тенденция се отчита на фона на намаляващ общ брой катастрофи за същия период. Според ДБ това показва липса на добро планиране и обща неефективност на мерките за пътна безопасност.

От партията са категорични, че София разполага с достатъчно ресурси, за да подобри пътната сигурност. .

Сред устойчивите решения, които предлагат от ДБ в своя План, целящ да подобри безопасността на движението в Столичната община, са превръщането на велосипедния и пешеходния транспорт в приоритет; понижаване на разрешената в кварталите скорост до 30 км/ч; промяна на нормативната уредба, регулираща пътната маркировка, светлинната сигнализация и физическия дизайн на пътните платна.

Основните мерки, заложени в Плана на "Демократична България", са следните:

  • Проучване за опасни кръстовища
  • Проучване на пътникопотоците в градския транспорт
  • Проучване за автомобилния трафик
България на второ място в ЕС по загинали в катастрофа

България на второ място в ЕС по загинали в катастрофа

За 2018 г. у нас са настъпили 6684 тежки ПТП-та

От ДБ настояват и за по-добър видеоконтрол в столицата чрез цялостно видеонаблюдение и оптимизация на Центъра за управление на трафика.

За подобряване на градския транспорт в София от партията предлагат:

  • Съвременна система за таксуване на пътниците, която да позволява таксуване на час или изминато разстояние. Тази система трябва да има приложение за телефон за Android и iOS, да е достъпна през уеб браузър за всяко устройство и да може да се плаща както онлайн, така и офлайн.
  • Създаване на BRT (Bus Rapid Transit) линии, които изцяло изолират бус лентата от лентите за автомобилите и увеличавта в пъти скоростта на придвижване на автобуса. С въвеждането на няколко такива линии превозът по тези направления ще се доближи като скорост до този на метрото, но на много по-ниска цена, изтъкват от ДБ.
  • Tрамвайни ограничители да бъдат поставени там, където такива все още няма и се налага трамваи и лични автомобили да споделят уличния профил, чакайки равнопоставено в задръстванията.
  • Довършване на метрото. Трябва да бъдат довършени разклоненията на трети метродиаметър до кв."Левски" и до район "Слатина", както и това по бул. "Царица Йоана" между Люлин 2 и 3.
  • Нов трамвай по бул. "Тодор Каблешков" тип леко метро - Линията трябва да покрива цялото трасе на булевард "Тодор Каблешков" със следния маршрут: започвайки от Овча Купел, през бул. "Цар Борис III" (правейки връзка с трамваи №5 и №11), връзка с трамвай №7 при бул. "България", МС "Витоша" при бул. "Черни връх" (правейки връзка с трамвай №10), МС "Г. М. Димитров" при бул. "Драган Цанков", 4-ти километър, правейки връзка с продължението на 3-тата метролиния и Червено знаме при бул. "Шипченски проход" (правейки връзка с трамвай №20).
  • Разписание на градския транспорт в Google Maps - Отваряне на данните на градския транспорт за обществено ползване (open data).
  • Виртуални метротабла - информацията за движението на метровлаковете в реално време да бъде качена във виртуалните табла на ЦГМ.

Допълнителни мерки, които предлагат от "Демократична България", са изчистването на улиците от паркирали коли, връщане на споделеното пътуване и подобряване на уличната мрежа.

България губи 2 млрд. лв. годишно заради катастрофи

България губи 2 млрд. лв. годишно заради катастрофи

Институтът за пътна безопасност ще се включи в местните избори

От ДБ настояват и да бъдат довършени следните инфраструктурни проекти:

  • Довършване на Софийския околовръстен път (СОП) - в момента СОП се строи в частта Младост - АМ "Тракия", но завършването и на последния участък между "Бъкстон" и "Люлин" ще е факторът, който в действителност ще изнесе част от трафика от центъра на града към периферията му, смятат от партията.
  • Неизградени булеварди :
    • изграждане на бул. "Тодор Каблешков";
    • изграждане на бул. "Източна тангента" от Северна скоростна тангента до бул. "Асен Йорданов";
    • връзка на Северна скоростна тангента с бул. "Илиянци"
    • пробив на бул. "Данаил Николаев" от Сточна гара до Централна гара
    • удължаването на бул. "Копенхаген" от бул. "Цариградско шосе" до ж.к. Младост;
    • връзка на бул. "Брюксел" от летището до СОП;
    • пробив на бул. "Пенчо Славейков" от Пирогов до бул. "Инж. Иван Иванов";
    • удължаване на бул. "Монтевидео" до Люлин;
    • пробив от бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" до моста Чавдар (в момента тази връзка се осъществява по ул. "Черковна", но с ограничен капацитет);
    • разширяване на бул. "Ломско шосе" до СОП;
    • изграждане на Обелско шосе;
    • изграждане на бул. "Рожен" (нов).
  • Свързани и безопасни велоалеи.
  • Интегриране на пътническите ЖП превози в транспортната мрежа на града с общо таксуване, виртуални табла и подобрени възможности за прекачване. ЖП линиите, идващи от Горна Баня, Волуяк, Кремиковци и Казичене, трябва да бъдат "обърнати" към кварталите, които прекосяват, за целите на крайградски и бърз вътрешноградски транспорт на големи дистанции, предлагат от ДБ.
България е с най-много жертви от катастрофи с леки коли в ЕС

България е с най-много жертви от катастрофи с леки коли в ЕС

Най-висока е смъртността при челен сблъсък...