По изрична заповед на столичния кмет Йорданка Фандъкова, дирекция "Вътрешен одит" изцяло проверява обстоятелствата, довели нуждата от изменение на проекта за релсовия път по ул. "Граф Игнатиев" в хода на изпълнение на строително-монтажните дейности.
"На 29 юни 2018 г. Специализираният експертен съвет по устройство на територията е разгледал искане от "Столичен електротранспорт" ЕАД за необходимостта от преработка на проекта в частта "релсов път"", пише Фандъкова в своя "Фейсбук" профил.
"По реда на чл. 154 ал. 5 от Закона за устройство на територията експертният съвет е възложил изготвянето на нов инвестиционен проект, с който да се намерят решения за отводняването на релсовия път, промяна на кривите при ул. "Алабин", така че трамваите да могат да се разминават без светофар и цялостно решение за околорелсовата еластична виброизолационна система, в съчетание с носеща конструкция тип "плаваща плоча", което е довело до промяна на един от влаганите материали, както и изпълнение на дренажна система", обяснява столичният кмет.
Фандъкова допълва, че процедурата при замяна на материал е подробно разписана в Закона за обществените поръчки - изготвят се заменителни таблици и "анализна цена". Цената на новия материал се доказва от изпълнителя и се одобрява от възложителя, Столична община.
"Столична община заплаща реалната пазарна цена, а не оферираната за материал, който няма да бъде вложен. Общественият интерес е да не бъде платено повече за нещо, което струва по-малко при промяна на материалите, и това е разписано като процедура в договора", пише Йорданка Фандъкова.
Припомняме, фирмата "Джи Пи Груп" извършва ремонта на улица "Граф Игнатиев" и пространството около църквата "Свети Седмочисленици", около които се разрази един от най-сериозните скандали за качеството на извършването ремонтни дейности. Граждани и общински съветници се противопоставиха на начина, по който се изгражда наново центъра на София.
Паралелно с това около фирмата тече друг скандал, започнал с разследването на сайта "Бивол" и арестуваните по погрешка журналисти. В последствие вицепремиерът Томислав Дончев подаде сигнал до ДАНС и прокуратурата по случая, като службите се заеха да проверяват.
Преди няколко дни премиерът Бойко Борисов обяви, че е поискал от АПИ да отстрани "Джи Пи Груп" от всички проекти с европейско и държавно финансиране по законен начин.
Последва отказ от страна на самата "Джи Пи Груп" от проектите за строеж на тунел "Железница" на АМ "Струма", както и от проекта за трасето на трамвай №5 в столицата.
От "Спаси София" вече сигнализираха, че ремонтът се бави с повече от месец: дупки вместо фуги, хлътвания и пропадания въпреки бетонната основа, бетонни буци около трамвайните стълбове.
Лидерът на БСП - София и председател на групата на социалистите в СОС Калоян Паргов също разкритикува начина, по който се извършва ремонтът на столичната улица "Граф Игнаитев". Според него този ремонт "блести с недомислици".
Припомняме също, че след основния ремонт на булевард "Дондуков" в столицата се наложи да се правят ремонти на ремонтите няколко пъти.