Предложиха промени в договора с частния превозвач "МТК Гроуп" в градския транспорт на София, съобщиха от пресцентъра на Столичния общински съвет (СОС).

Предложението е внесено от общинските съветници на ПП-ДБ-СС. Според тях столицата губи над 2 млн. лв. годишно заради този договор, който е сключен през 2016 година от ГЕРБ, ВМРО и "Атака" и подновен през 2022 г.

Председателят на групата на ПП-ДБ-СС в СОС Борис Бонев обясни, че всяка година бюджетът на София е ощетяван с милиони левове при приемането на така наречената икономическа рамка на транспорта - или иначе казано бюджетът за градски транспорт. Той уточни, че в икономическата рамка за 2025-а година се предвижда общинското дружество "Столичен автотранспорт" да получава по 5.14 лв. на километър пробег. Същевременно в договора на частното дружество МТК е записано, че то получава минус 5% от цената, дължима на САТ - съответно доход от 4.88 лв. на километър пробег.

Но Столичният автотранспорт не получава 5.14 лв., защото на всеки три месеца се прави одит на разходите му, продължи Бонев, и така стойността, която общинският превозвач получава, е 4.81 лв. - по-малко от парите за "МТК Гроуп". Ако се приложат и въпросните минус 5% от договора към реалната цена, която Автотранспорта получава, частният превозвач следва да получават не 4.88, а 4.57 лв. на километър пробег годишно. Това са 31 стотинки разлика, което за една година означава загуба на общинския бюджет в размер на 2 022 750 лв., подчертава още общинският съветник.

В предложението, внесено от ПП-ДБ-СС, се предвижда частният изпълнител "МТК Гроуп" да получава цена на километър в размер на цената, отчетена за съответната година от Столичния автотранспорт, намалена с 5%, но не повече от действителните разходи на "МТК Гроуп" за извършване на обществен превоз плюс 10% печалба.

По думите на общинският съветник Симеон Ставрев "МТК Гроуп" печели над 30 млн. лв. на година от софиянци. 6 525 000 км. годишен пробег, умножен по 4.88 лв. на километър възлиза на 31 8420 00 лв. годишно, сметна той и подчерта, че "от елементарно уважение представители на МТК трябва да се включат в заседанието на комисията - освен ако вече не им е обещано, че ще им бъде осигурена концесията до 1 август 2029-а година".