Няма особено опасни тунели у нас, тези тежки конструкции в "Ечемишка" и "Витиня" вече са премахнати, няма опасност, към момента са приведени и минималните изисквания, и вече са в много добро състояние, коментира инж. Ясен Ишев от Научно-техническият съюз по транспорта.

35 са тунелите в България, от които 11 двойни по магистралите с дължина около 6 км, като през 2007 г. работна група изготвя наредба за минималните изисквания за безопасност, обясни той.

До 2014 г. е трябвало да бъдат приведени по европейски изисквания и за някои са започнали ремонтни работи, но поради липса на средства се стига до закъснение и се стига до този инцидент, допълва Ишев.

Понасянето на отговорност няма да се размине с многото обвиняеми, но тези тези длъжностни лица са отговаряли за поддържането на тунелите и е логично те да отговарят за случилото се в "Ечемишка".

11 доклада предупреждават за проблеми в тунел "Ечемишка"

11 доклада предупреждават за проблеми в тунел "Ечемишка"

От 1985 г. до инцидента тунела е мит и боядисван, лампите - привързани с кабел и тел

Припомняме, след нелеп, но трагичен инцидент от 5 февруари 2017 година, загина жена, след като осветително тяло падна върху автомобила, в който тя се е возела.

Вчера говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова коментира, че доказателствата от разследването налагат повдигането на общо шест обвинения на длъжностни лица от АПИ. Нито един от тях не се признава за виновен и не дава обяснения. Всички те са с мерки за неотклонение.

Припомняме, сред обвинените са Дончо Атанасов, бивш ръководител и настоящ член на УС на АПИ, и Лазар Лазаров, бивш шеф на АПИ, който е обвиняем и по други разследвания.

Само за две седмици след инцидента цялата осветителна система е сменена. Водачът на превозното средство няма никаква вина, категорична бе Арнаудова.

Двама шефове на АПИ и още четирима служители с обвинение

Двама шефове на АПИ и още четирима служители с обвинение

След трагедията в тунела „Ечемишка”, когато загина човек