Гугъл Kомпанията Google, собственик на едноименната търсачка, обяви, че е погълнала фирмата Applied Semantics, разработваща технологии в областта на контекстно-ориентираната реклама. Двете компании са частни, а сумата на договора се пази в тайна, съобщи електронното издание Compulenta.

Офисът на Applied Semantics в Санта Моника, щата Калифорния продължава да работи, но се превръща във филиал на Google. Специалистите на фирмата ще продължат да се занимават с разработката на технологии за повишаване на ефективността при разпращането на реклами по Интернет.

Разработките на компанията в он-лайн рекламата очевидно ще бъдат използвани в собствените рекламни продукти на Google. Наскоро търсачката започна да поставя платени реклами не само на страниците с резултати от търсенето, но и в независими от Google уеб-сайтове.

Applied Semantics е признание за новаторите в областта на он-лайн рекламата, заяви Сергей Брин, който е един от основателите на Google. Това сливане ще ни позволи да създадем нови технологии, които ще направят он-лайн рекламата полезна както за потребителите, така и за рекламодателите.

Покупката на Applied Semantics заслужава внимание и от друга гледна точка. Тя беше един от партньорите на Overture – главния конкурент на Google на пазара на он-лайн реклама.