Общо 2,2 милиона реклами във Facebook и Instagram са отхвърлени, 120 000 публикации са оттеглени заради опит да възпрепятстват гласуването на предстоящите президентски избори в САЩ, заяви в интервю вицепрезидентът на Facebook Ник Клег.
Освен това бяха публикувани предупреждения за 150 милиона примера за невярна информация, публикувани онлайн, каза в неделя бившият британски вицепремиер пред френския седмичник Journal du Dimanche.
Facebook усилва усилията си, за да избегне повторение на събития, водещи до президентските избори в САЩ през 2016 г., спечелени от Доналд Тръмп, когато мрежата беше използвана за опити за манипулация на гласоподаватели, извършени от Русия.
За подобни проблеми се заговори и преди референдума във Великобритания за излизане от Европейския съюз през 2016 г.
По-рано Facebook съобщи, че въвежда нови правила, според които реклами срещу ваксинирането ще бъдат сваляни.
Новата забрана идва на фона на редица промени в политиката на компанията, за да освободи социалните си мрежи от проблематично съдържание, което преди това се колебаеше да премахне.
Това включва забрана за отричане на Холокоста, обявена по-рано тази седмица, забрана на страници и групи, подкрепящи теорията на конспирацията миналата седмица, временна забрана на политически реклами преди изборите на 3 ноември в САЩ и други.