Турция е все по-уверена, че германският автомобилен производител Volkswagen ("Фолксваген") ще построи завод в страната след "изключително положителна" среща между висш представител на компанията и турския лидер Реджеп Ердоган.
Информацията разпространява "Ройтерс", позовавайки се на турски източници.
През миналата седмица осведомителната агенция обяви, че двете страни са провели разговори относно данъчния режим в Турция и инвестирането на 1 милиард евро от страна на германския производител.
Автомобилният производител, който също разглежда България като потенциална държава за инвестицията, все още не е обявил окончателното си решение, но източници заявиха, че от Volkswagen са положително настроени да инвестират средствата в Турция.
Ердоган и високопоставеният представител на компанията са разрешили повечето проблеми по време на срещата тази седмица, разкри турски източник, запознат с разговорите. Източник от Volkswagen поясни, че турският президент е разговарял с изпълнителния директор на Volkswagen Херберт Диес.
Турският източник обясни, че е имало неуредици за данъците, но на срещата проблемите са били изгладени почти изцяло. Ако не възникне проблем в последния момент, инвестицията ще бъде направена в Турция, добави той.
През миналата година компании като Fiat, Renault, Ford, Hyundai и Toyota са произвели повече от 1,3 милиона автомобила в Турция.
Във вторник по време на визита в Анкара чешкият премиер Андрей Бабиш заяви, че Volkswagen ще направи голяма инвестиция в Турция.
Втори източник от Volkswagen коментира, че все още трябва да се изяснят някои малки проблеми, предимно данъчни въпроси. Споразумението се очаква да бъде сключено през следващите седмици, като се планира заводът да бъде издигнат в западния вилает Маниса, допълни източникът.
58eng
на 05.09.2019 в 21:50:12 #9Момко,там за където си тръгнал ,аз вече се връщам! Казах,ти,престани с локумите! Духовни проблеми? Кои по-точно? Ментално нещо или култура? Схематичнато ти ниво е само разплуто! Много ти се иска да разберем,че си културно момче,но виждаме само неясни схващания и нищо конкретно. Ок, емиграцията-защо я има ,как да се спре...това ,да! Но духовен и физически катарзис на нацията? Глупости на търкалета. Виж ако те вълнува / почвам да гадая,понеже схемата ти е много обща/ измирането на червенияелекторат...да му мисли Нинова. Та така,не се опитвайда ме нападаш,аз не съм виновен за черните ти мисли!
chafeto
на 05.09.2019 в 20:38:38 #858eng Чаве,време е да престаниш с локумите и обобщенията,все едно съм на комсомолско събрание! Обещавам да отговоря на всеки твой конкреген пост! ************************************************* Енги, въпросните "локуми" са изводи, до които ще стигнеш, стига да можеш да мислиш логично и да не си замазваш очите за неприятните неща. Не виждам какво съм казал, което не е истина. Посочил съм очевидни (меко казано) проблеми, без да навлизам в тесни подробности, но ти дори и на такова елементарно (бих казал схематично) ниво не можеш да извадиш аргументи. Какво да говорим , ако навлезем "по-дълбоко" в материята. Тия неща с Уикипедия, антикомунистически патос и глуповати лафчета за комсомолци, чугуни и каквото и да било там не стават. Гледам, че говориш за конкретни постове. точно ти ли, господин Конкретика? С твоите проницателни анализи и мъдри геополитически възгледи (като тези в долния коментар )... Как иначе. Не се изхвърляй как би ми отговорил, мислиш ли, че на базата на коментарите ти не си личи колко ти е потенциала? До сега в случаите, когато си се опитал да кажеш нещо по-конкретно, винаги си "удрял греда". Да не говорим, че понякога се оплиташ в терминологията и изпадаш в смешни положения. Дето си вика, голем го вадиш, ама мек.
58eng
на 05.09.2019 в 19:08:08 #7Крайно време е ББ да врътне кормилото щъм Полша и САЩ. Сечено на Германия и Холандия във всичко! Без обяснения! Докато БМВ не хострои завод в БГ!
58eng
на 05.09.2019 в 18:17:32 #6Чаве,време е да престаниш с локумите и обобщенията,все едно съм на комсомолско събрание! Обещавам да отговоря на всеки твой конкреген пост!
pallini
на 05.09.2019 в 16:04:14 #5В една кола има около 7000 части. Не всичко се кара за сглобяване, а се търсят доставчици на место. Такива има със сигурност в Турция и то с опит, на високо ниво. Кои са такива в България? За да изнасяш продукция, която се бълва на ден, се изисква пристанище с инфрастуктура, железници, пристанищни кранове и т.н. При тия чакащи кораби във Варненския и Бургаски заливи логистика не можеш даже и да си въобразиш. Интересни са причините, защо Великата Стена не успя в Ловеч. Там са и отговорите, които биха дали светлина над тъмната сцена на Фолксвагеския проект.
chafeto
на 05.09.2019 в 15:44:24 #4Енги, значи казваш няма демографски проблем? Ами вероятно около 3 млн души са някъде в латентно състояние и самочакат момента си да "избухнат" като албанците. Колкото и да се опитваш да си пробутваш износените постулати за комунета и кагебейци, жестоката истина е една, България умира духовно и физически. И това не е характерно само за България. Направи си справка коя европейска страна има положителен естествен прираст. Това донякъде си зависи от нас, ама и идеята не беше изтокът да просперира след разпада на източния блок. И с малки изключения като Чехия, където немците изкупиха всичко и донякъде Полша, то картинаката в останалата част на бившия соцлагер е подобна, но по-смекчена. А ако не искаш да виждаш реалността, а някакви "червени демони", то вече друг въпрос. Но както и да е, България е умираща държава и големите инвеститори виждат това. Затова ще се задоволим с таива като Дънди или ЧЕЗ.
58eng
на 05.09.2019 в 14:47:22 #3Измирането на комунетата в БГ не демографски проблем за БГ ,а лично на самите комунета! Всеки и добре да е живял,и много да е крал -умира. И после горе идва Видов ден. Остава да очакват,че Дяволът ще прилича на "Луцифер" или Лиз Хърли...по избор
chafeto
на 05.09.2019 в 14:29:19 #2Ами това според мен си беше ясно още в началото, поради ред причини, които вече много пъти сме обсъждали. Ама някои се опитаха да си направят политически PR върху това. Така през няколко години периодично се появява новина, че китайци ще строят завод за ел.автомобили или автобуси. То не беше Радомр, то не беше не знам си къде и всеки път кьорфишек. Жалка работа, унищожаваш си почти цялата налична индустрия и чакаш някакви илюзорни външни инвестиции, като даже не си създал условия за тях. А пък и едва ли някой иска да инвестира дългосрочно в една умираща демографски държава. Тъжно, но факт.
nsmilitia
на 05.09.2019 в 14:05:13 #1Така е. За турчолята завод и инвестиция за 1 млрд., а за нас рекламата и поканата за потупване по рамото в Германия. Който си е направил изводите, направил Минкеле