Доколкото имам информация, не става въпрос за техническа неизправност на самолета. Това заяви пред БГНЕС бившият министър на отбраната и лидер на ВМРО Красимир Каракачанов във връзка с падналия изтребител в морето край Шабла.
По негови думи упражнението, изпълнявано от пилота - нощни стрелби над морско пространство, е изключително сложно.
Бившият силов министър не изключи пилотът да е загубил ориентация. Той обаче бе категоричен, че разследването, което вече е в ход, ще установи причините за инцидента.
Нека компетентната комисия, назначена от ВВС, да си свърши работата, защото всичко останало са предположения, призова Каракачанов.
Той подчерта, че пилотът не е човек без опит, но самата нощна стрелба над морето е изключително трудно упражнение.
По негови данни страната ни в момента разполага с 8 изтребителя МиГ-29, които са преминали ремонт. Имаме и още, но те се нуждаят от съответния ремонт на двигателите, доставка на агрегати и други.
Припомняме, преди няколко месеца бившият военен министър Красимир Каракачанов призна, че едва между 5 и 6 изтребителя МиГ-29 са в техническа изправност. Това признание дойде след като за пореден път Руската федерация създаде спънки пред неизпълнение на договора за поддръжка на военното оборудване и дори плати неустойка заради забавяне на договора по ремонта. През 2018 г. кабинетът "Борисов-3" одобри разходи за ремонт на осем изтребителя МиГ-29 по рамково споразумение с AO "РСК "МиГ" с ориентировъчна цена до 81 294 416 млн. лв. без ДДС.
Припомняме и че през ноември 2016 г. военният министър тогава Николай Ненчев бе обвинен за неизпълнение на договора с РСК "МиГ" за доставка и ремонт на изтребителите ни МиГ-29. Вместо от руската фирма-производител, Ненчев поиска от полска компания да ремонтира изтребителите ни. Делото беше прецедент, тъй като по него даваха показание включително и встъпилия в длъжност вече президент Румен Радев.
Само преди месец Върховният касационен съд излезе с решение, с което оправда окончателно и на последна инстанция Николай Ненчев. Мотивите на решението не са публични, тъй като делото е с гриф за сигурност.
ilian-mavrov
на 15.06.2021 в 07:54:01 #8Путлерчо, в България има ПВО системи "Адвенчър", които са хамерикански с хамерикански софтуер. Бойният самолет дали е бил с пренастроена система за разпознаване "свой-чужд" остава да гадаем.И от там "обоснованото предположение" за виновните за взривяването на самолета. А пък на Горанов мога да кажа, че Миг-те си летяха нощно време още през 84 год.-жив свидетел съм,като военнослужещ на летището в с. Доброславци.
michconnor
на 14.06.2021 в 04:04:42 #7Това дебело прасе не може да си бърше ***, тръгнал да дава акъл ...
Putler KAPUT
на 13.06.2021 в 17:06:17 #6@arso-arsov как точно е възможно НАТО да е "е убила" (от Космоса? със заклинание? смъртоносен лъч от Севрния полюс?) е много сложен мокър сън в продажна куха лейка на гъзоглав русофил.
mitchconnor
на 11.06.2021 в 07:47:00 #5Русуя наскоро ни обяви в списъка на вражеските държави, ние наливаме пари в техния военнопромишлен комплект ... Политика и сигурност от висша класа.
GolaVoda
на 09.06.2021 в 20:18:45 #4щом Русия бави поддръжката то решението трябва да е мигновено.. прекъсват се договорите и се закупува нова техника от страна, която да не ни смята за вражеска.. не може така да продължава.. редно е да имаме някаква армия.. без авиация нямаме армия..
torbalan
на 09.06.2021 в 17:30:17 #3На България руски боклуци от 80 те години на миналия век не и трябват. Освен че са на по 40 години, всичките им системи са морално остарели. Съвременните самолети могат да летят безопасно и в тъмното.
GolaVoda
на 09.06.2021 в 11:18:28 #2Радарното сечение е мярка за това колко добре ракетите "виждат" самолетите.. с други думи колко успешно могат да ги свалят.. РС на обикновения еф 16 е по-лошо от това на миг 21 .... тези дето ги нарязахме в Узунджово навремето..и които сега Индия използва съвсем успешно.... та така. Въпросът е ние за по-добри самолети от миговете, дето ги нарязахме, ли платихме или не?? другият въпрос къде са тези ефове? шото и все пак е по-добре да ги имаме ..
GolaVoda
на 09.06.2021 в 11:05:28 #1къде са ефовете...?? радарното сечение на тези ефове колкото на Миг 21 ли ще е или по-малко??