Премиерът Бойко Борисов инспектира строежа на тунел "Железница" на АМ "Струма".

Той беше придружен от финансовия министър Кирил Ананиев и зам.-министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

На инспекцията стана ясно, че се очаква тунелът да бъде отворен за движение в едното платно през септември.

Премиерът разгледа и новите водопроводи в Перник

Премиерът разгледа и новите водопроводи в Перник

Сутринта визитира АМ "Струма" и тунел "Железница"

Нанков изтъкна, че такова съоръжение не е строено досега, то се изгражда по австрийски метод и представлява най-дългият пътен тунел на Балканите. По над 2 км са двете тръби, като по обекта се работи от октомври 2019 г.

От своя страна Ананиев допълни, че на денонощие се строят по два метра, след което се прави и първична облицовка.

"Когато беше Олимпиадата в Гърция 2004 г., трябваше да бъде готов този път. Колко години са назад, нека хората да си правят своя извод", отбеляза премиерът.

Прокопават целия тунел "Железница" през март

Прокопават целия тунел "Железница" през март

Премиерът е доволен, че работата напредва сериозно

Той подчерта, че по най-съвременните изисквания са направени пожароинвестителна инсталация, аварийни паркове, вентилация, генератори за LED осветление.

От Симитли нататък от май месец правим абсолютно всички препоръки на ЕК и на нашите еколози за земноводни, влечуги - тунелчета, вратички - за да не може да пострада никое, изтъкна той и добави, че това ще струва около 4 млн. лева.

Борисов посочи, че тунелът е част от коридора Юг-Север - от Гърция през България за Румъния направо през "Дунав мост" 2.

Затова е толкова важна връзката Ботевград-Мездра-Видин-Монтана-Враца. На практика свързваме Дунава и Солун по този начин, обясни премиерът.

"Ама ви е кеф сега като гледате. На комунистите не им е кеф. Те ви се дразнят, даже може и някой протест сега да направят", коментира той по време на огледа.

Тунелът е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка е около 2 км, а широчината на пътното платно - 8,50 м, с по две активни ленти за движение и тротоари.

Той ще има пълен набор обслужващи съоръжения, включително подземно водохранилище с обем от 240 куб. м вода за противопожарни цели и площадка за хеликоптер на южния портал.

Проектът за строителството на тунел "Железница" на АМ "Струма" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

Полагат вторичната облицовка в тунел "Железница" на АМ "Струма"

Полагат вторичната облицовка в тунел "Железница" на АМ "Струма"

През 2020 г. е завършен първият участък от АМ "Европа" и се изграждат нови участъци от АМ "Хемус"

Припомняме, през февруари 2020 г. стана ясно, че АПИ и ЗЗД "АМ Струма Тунел 2018", чийто член е и "Джи Пи Груп" АД са подписали договора за проектирането и строителството на тунел "Железница". В свое становище до медиите от "Джи Пи Груп" заявиха, че по този начин правят услуга на държавата, тъй като не допускат мащабният проект да се провали заради скъсените срокове.

Ремонтът до момента обаче не протече съвсем гладко. През юни миналата година при срутване бяха затрупани четирима работници. Смъртни случаи нямаше, а работниците се отърваха само с леки наранявания.

През ноември отново беше съобщено за инцидент в тунела.