Недопустимо е използването на средства за заснемане в класните стаи. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев след среща с представители на родителски организации и синдикатите за случаите на агресия в училище.
Министър Вълчев коментира, че доверието е ключов фактор в съвременната образователна система. "Ние трябва да работим да увеличим доверието към учителя", констатира Вълчев.
Янка Такева настоя всички да се противопоставят на нерегламентираните средства за подслушване и видеонаблюдение. Такева заяви, че ще бъде проведена втора среща в този формат. Тя настоя обществените съвети да поемат своята отговорност да подобрят комуникацията между учители - родители и ръководство.
Такева заяви, че те трябва да поемат функциите, свързани с възпитателната дейност - нужна и потребна в българското училище. "На българския учител не могат да му се вменяват дейности, които са извън неговата пряка педагогическа длъжност", заяви Такева.
Припомняме обаче, че в началото на месец май разтревожени майки излязоха на протест в столицата срещу насилието над децата в яслите, градините и училищата. Те настояваха за видеонаблюдение и психотестове на персонала, както и за периодични обучения на специалистите, лимит на децата в групите и промени в адаптационния модел при постъпване на малчуганите в яслите.
Тогава притеснените родители заявиха още, че моделът на адаптацията и отглеждането на децата в яслите и градините вече не неработил, а родителят не участвали в живота на детето в градината.
По думите ѝ учителят и 24 часа в денонощието да работи, няма да може да отговори на всичко. Такева изрази дълбокото си убеждение, че просветното министерство трябва да разработи Стратегия за възпитателната дейност, за да подобри работата на обществените съвети.
"Дълбоко съм убедена, че трябва да има договор между родителите и административното ръководство при постъпването на детето в училище или в детска градина", констатира Такева. Това било практика в Германия, Сърбия, Македония, Гърция. Практиката гарантира, че етичният кодекс и правилникът в училище ще важат не само за учителите, а и за родителите.
На въпрос дали се притеснява от факта, че БСП е сезирала Конституционния съд за действащия Закон за училищното и предучилищното образование, с което атакува редица текстове, министър Вълчев заяви, че няма как да се произнесе по казуса, докато не излезе решението на съда и уточни, че засега действат по приетия закон.
Представителите на родителските асоциации настояха за щастливи деца в училище, подобряване на материалната база, гарантиране на едносменен режим на работа на училищата, освобождаване на учителите от бюрокрация, така че да имат време за учебно-възпитателна работа с децата.
Георги Богданов от Националната мрежа за децата настоя за олекотяване на учебния процес и плавен преход от учебно-предметна дейност към работа по проект в училище.
Олаф БГ
на 06.06.2017 в 21:13:38 #3"Георги Богданов от Националната мрежа за децата .." Тази мрежа да стои по далече от училище. Нейни членове приветсваха отхвърления с протести преди няколко години закон за закрила на детето. Най-вероятно са го и изготвили. Няма работа тази мрежа в училищните работи. ... Тази мрежа да каже тя ли изготви отхвърляната сега от учителите (протеста от Провадия) наредба за приобщаващо образование и да даде мнение за нея или да разкаже как я писаха ...
Олаф БГ
на 06.06.2017 в 21:09:33 #2"договор между родителите и административното ръководство" 900 договора на директора с родители в повечето училища в София. Колко нови шкафа са нужни само за тях!!! Честито Провадия!
Олаф БГ
на 06.06.2017 в 21:07:20 #1""министерство трябва да разработи Стратегия за възпитателната дейност, за да подобри работата на обществените съвети." Още една стратегия за още един контрол от МОН. А със стратегията досега докъде стигна? А пак решаваме стратегичски, как се записват деца в1 клас. Голям напредък. По точно КАНДИДАТСТВАТ в 1 клас.